مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه :
مبانی نظری سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲ مقدمه ۱۸
۲ ـ ۲ بازار مالی. ۱۸
۱ ـ ۲ ـ ۲ طبقه بندی بازارهای مالی. ۱۹
۱ ـ ۱ ـ ۲ ـ ۲ بازار پول. ۱۹
۲ ـ ۱ ـ ۲ ـ ۲ بازار سرمایه ۱۹
۳ ـ ۲ سودمندی محتوای اطلاعاتی سود و واکنش بازار سرمایه ۲۰
۴ ـ ۲ پژوهش بال وبراون. ۲۲
۵ ـ ۲ مفاهیم سود در حسابداری. ۲۲
۶ ـ ۲ تاریخچه پیشبینی سود ۲۴
۷ ـ ۲ سود سهام پیشبینی شده ۲۵
۸ ـ ۲ اهمیت سود سهام پیشبینی شده ۲۶
۹ ـ ۲ دقت پیشبینی سود در عرضه اولیه سهام ۲۶
۱۰ ـ ۲ روشهای پیشبینی سود ۲۷
۱ ـ ۱۰ ـ ۲ مدل باکس ـ جنکینز. ۲۸
۲ ـ ۱۰ ـ ۲ مدل گام زدن تصادفی. ۲۹
۱۱ ـ ۲ بازده ۳۰
۱۲ ـ ۲ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار. ۳۰
۱ ـ ۱۲ ـ ۲ بازده تحقق یافته ۳۱
۲ ـ ۱۲ ـ ۲ بازده مورد انتظار. ۳۱
۱۳ ـ ۲ اجزای بازده ۳۱
۱ ـ ۱۳ ـ ۲ سود دریافتی. ۳۱
۲ ـ ۱۳ ـ ۲ سود (زیان) سرمایه ۳۱
۱۴ ـ ۲ بازده غیرعادی سهام ۳۲
۱۵ ـ ۲ فرضیات مطرح شده در مورد بازده غیر عادی کوتاه مدت در عرضه های اولیّه ۳۵
۱ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی. ۳۵
۱ ـ ۱ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل بارون. ۳۵
۲ ـ ۱ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه عدم تقارن اطلاعاتی مبتنی بر مدل راک. ۳۶
۲ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه علامت دهی. ۳۸
۳ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیات گرایشات و علائق زودگذر. ۳۹
۴ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه عکس العمل بیش از اندازه سرمایهگذاران. ۴۰
۵ ـ ۱۵ ـ ۲ فرضیه حباب سفته بازی و فرضیه بازارهای سهام داغ. ۴۱
۱۶ ـ ۲ تطبیق نظریه ها و تئوریهای بازده غیر عادی کوتاه مدت در بورس ایران. ۴۲
۱۷ ـ ۲ پیشینه تحقیق. ۴۳
۱ ـ ۱۷ ـ ۲ تحقیقات خارجی. ۴۳
۲ ـ ۱۷ ـ ۲ تحقیقات داخلی. ۴۶
مقدمه
سرمایهگذاری یکی از عوامل مهم توسعه در قرن حاضر است. سرمایهگذاری نیازمند برنامهریزی است. برنامهریزی، امکان بهرهبرداری مناسب از فرصتهای موجود را فراهم میآورد. برای افزایش اثر بخشی برنامهریزی باید توانایی پیشبینی صحیح و مستمر را بهبود بخشید. پیشبینی عنصر کلیدی در تصمیمگیریهای اقتصادی است.
سرمایهگذاران، اعتباردهندگان، مدیریت و سایر اشخاص در تصمیمگیریهای اقتصادی متکی به پیشبینی و انتظارات هستند. همچنین توجه به بودجه سالانه شرکت، پیشبینی تولید، فروش و سود هر سهم آن و کنترل بودجه در گزارشهای میان دورهای و میزان تحقق پیشبینیها، در تغییرات قیمت سهام تأثیر بسزایی دارد. شاید بتوان مهمترین عامل تأثیرگذار بر قیمت سهام را در پیشبینی سود هر سهم جستجو کرد. مهمترین منبع اطلاعاتی سرمایهگذاران، اعتباردهندگان و سایر استفادهکنندگان از اطلاعات شرکتها پیشبینیهای سود ارائه شده توسط آنها در فواصل زمانی معین است.
در مطالعات بال وبراون ،۱۹۶۸، و فاستر ،۱۹۷۷، پیرامون محتوای اطلاعاتی سود سالانه و فصلی و واکنش بازار اوراق بهادار به اعلام سود حسابداری، مشخص شد که شرکتهایی با اخبار خوب (افزایش غیر منتظره سود) دارای بازده غیر منتظره مثبت و شرکتهایی با اخبار بد (کاهش غیر منتظره سود) دارای بازده غیر منتظره منفی هستند.
در این فصل بر مبنای چارچوب نظری اشاره شده در فصل گذشته، به مرور ادبیات تحقیق و هم چنین مطالعات انجام گرفته پیرامون موضوع تحقیق در خارج و داخل ایران خواهیم پرداخت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.