مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل :
مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق |
|
مقدمه………………………………………………………………………………….. |
|
بخش اول: سازگاری و مبانی نظری آن……………………………….…………………… |
|
تعریف سازگاری ………………………………………………………………………………………………………………………… |
|
عوامل موثربرسازگاری ………………………………………………………………………………………………………………… |
|
انواع سازگاری ……………………………………………………………………………………………………………………………. |
|
روشها یا اشکال سازگاری ………………………………………………………………………………………………………….. |
|
ملاکهای سازگاری مطلوب ………………………………………………………………………………………………………… |
|
ویژگیهای افراد سازگار ……………………………………………………………………………………………………. |
|
بخش دوم: تحلیل رفتار متقابل …………………..……………………….……………… |
|
نظریه تحلیل رفتار متقابل ………………………………………………………………………………………………………….. |
|
مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل…………………………………………………………………………………………………. |
|
الگوی حالات نفسانی ………………………………………………………………………………………………………………….. |
|
موقعیتهای روانی و طرحهای زندگی ……………………………………………………………………………………….. |
|
آسیب شناسی روانی ………………………………………………………………………………………………………………….. |
|
الف : آسیب شناسی ساختی …………………………………………………………………………………………… |
|
ب: آسیب شناسی کارکردی …………………………………………………………………………………………….. |
|
هدف درمان در تحلیل رفتار متقابل ………………………………………………………………………………………….. |
|
فرآیند گروهی در رویکرد تحلیل رفتار متقابل ……………………………………………………………………………… |
|
مشاوره و درمان ……………………………………………………………………………………………………………………………. |
|
الف : تحلیل درمان ساختار………………………………………………………………………………………………… |
|
ب: تحلیل درمان تبادلها …………………………………………………………………………………………………… |
|
ارزشهای مشاوره گروهی …………………………………………………………………………………………………………….. |
|
جمع بندی مطالب ……………………………………………………………………………………………………………………… |
|
بخش سوم: مروری برپیشینه تحقیق …………………….……….………………………………. |
|
مطالعات صورت گرفته در داخل کشور ………………………………………………………………………………………. |
|
مطالعات صورت گرفته در خارج از کشور ……………………………………………………………………………………… |
|
تحلیل و نتیجه گیری سازگاری از دیدگاه تحلیل رفتار متقابل …………………………………………… |
مقدمه
در این فصل ابتدا مواضع نظریه پردازان در رابطه با موضوع مورد پژوهش (مشاورهگروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل و سازگاری اجتماعی، عاطفی و آموزشی) مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و سپس تحقیقات عملی انجام شده در ارتباط با موضوعات مورد نظر، بیان میگردد.
الف) زمینه نظری پژوهش
سازگاری
۱- تعریف سازگاری
واژه سازگاری در لغتنامه دهخدا به معنای موفقیت در کار، حسن سلوک و .. به کار رفته است. مفهوم سازگاری از واژه انطباق در زیستشناسی گرفته شده است که یکی از پایههای نظریه تکامل داروین[۱] (۱۸۹۵) است و به ساختارهای بیولوژیکی و فرایندهایی که زنده ماندن انواع موجودات را تسهیل میکند، اشاره دارد. (به نقل از لازاروس[۲]، ۱۹۷۴).
بنابه تعریف، سازگاری یک ساختار فیزیولوژیکی یا کالبد شناختی، یک فرایند زیستشناختی، یا یک الگوی رفتاری است که در طول تاریخ به بقا و تولید مثل کمک کرده است (ویلسون[۳]، ۱۹۷۵) سازگاری از راه انتخاب طبیعی به وجود میآید و باید قابل انتقال از راه توارث باشد (هرگنهان و السون[۴]، ترجمه سیف، ۱۳۸۳).
سازگاری در قاموس روانشناسی عبارت است از رابطهای که هر ارگانیسم با توجه به شرایط پیرامون محیطش، با محیط برقرار میکند. این اصطلاح معمولاً به سازگاری روانشناختی یا اجتماعی اشاره دارد و با اشاره به معنای ضمنی مثبت آن وقتی به کار گرفته میشود که فرد در یک فرایند مستمر و پرمایه برای ابراز استعدادهای خود و واکنش نسبت به محیط و در عین حال در جهت تغییر آن به گونهای مؤثر و سالم، درگیر است (ربر[۵]، ۱۹۹۵، به نقل از فرقدانی، ۱۳۸۳).
مک دانلد(۱۹۸۵) میگوید: «وقتی می گوئیم فردی سازگار است که پاسخهایی که او را به تعامل با محیطش قادر میکند، آموخته باشد و به طریق قابل قبول اعضای جامعه خود رفتار کند تا نیازهای او ارضا شوند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.