مبانی نظری خط تولید و تئوری صف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری خط تولید و تئوری صف دارای ۷۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری خط تولید و تئوری صف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری خط تولید و تئوری صف۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری خط تولید و تئوری صف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری خط تولید و تئوری صف :

مبانی نظری خط تولید و تئوری صف (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

فصل دوم : مطالعات نظری …………………. ۱۰

۲-۱-۱ برنامه ریزی تولید …………………. ۱۱

۲-۱-۲ تعادل خط تولید ……………………. ۱۱

۲-۱-۳ اطلاعاتی که برای تعادل خط تولید نیاز است ۱۲

۲-۱-۴ ذخیره موجودیهای میان فرآیند ………… ۱۳

۲-۱-۵ تعادل خط تولید (‌مونتاژ) ……………. ۱۴

۲-۱-۶ تعیین تعداد بهینه ایستگاه‌های کاری …… ۱۴

۲-۱-۷ تقدم و تأخر عملیات ………………… ۱۵

۲-۲-۱ تئوری صف …………………………. ۱۶

۲-۲- ۲ تاریخچه …………………………. ۱۷

۲-۲-۳ برخی از کابردهای گوناگون تئوری صف …… ۱۷

۲-۲-۴ مشخصه‌های فرآیند صف بندی…………….. ۱۸

۲-۲-۴- ۱ الگوی ورود متقاضیان …………….. ۱۹

۲-۲-۴-۲ الگوی خدمت دهی ………………….. ۲۰

۲-۲-۴-۳ تعداد خدمت دهندگان (‌کانالهای خدمت ) .. ۲۰

۲-۲-۴-۴ ظرفیت صف ( گنجایش سیستم ) ………… ۲۱

۲-۲-۴-۵ جمعیت مشتریان بالقوه …………….. ۲۱

۲-۲-۴-۶ نظم سیستم ………………………. ۲۱

۲-۲-۴-۷ مراحل خدمت ……………………… ۲۲

۲-۲-۵ نحوه نمایش یک سیستم صف …………….. ۲۲

۲-۲-۶ معیارهای ارزیابی یک سیستم صف ……….. ۲۳

۲-۲-۷ فرایند تولد و مرگ………………….. ۲۴

۲-۲-۷-۱ مدل M/M/1………………………… 26

۲-۲-۷-۲ مدل M/M/C……………………….. 26

۲-۲-۷-۳ مدل M/M/C/K………………………. 27

۲-۲-۷-۴ مدل M/M/C/C………………………. 27

۲-۲-۷-۵ مدل ………………………. ۲۷

۲-۲-۷-۶ مدل M/M/C/K/M…………………….. 27

۲-۲-۸ مدلهای مارکوفی صف …………………. ۲۸

۲-۲-۸-۱ مدل باورود گروهی M(x)/M/1……………. 29

۲-۲-۸-۲ مدل با خدمت دهی گروهی ……………. ۲۹

۲-۲-۸-۳ مدلهای ارلنگ ……………………. ۳۰

۲-۲-۸-۳-۱ مدلهای M/EK/۱…………………… ۳۰

۲-۲-۸-۳-۲ مدل EK/M1………………………. 30

۲-۲-۸-۴ مدل M/HE۲/۱………………………. ۳۱

۲-۲-۸-۵ نظام اولویت …………………….. ۳۱

۲-۲-۹-۱ شبکه‌های صف ……………………… ۳۲

۲-۲-۹-۲ شبکه‌های جکسون …………………… ۳۳

۲-۲-۹-۲-۱ شبکه‌ صفهای سیکلی ………………. ۳۳

۲-۲-۹-۲-۲ سیستمهای سری صف ……………….. ۳۴

۲-۲-۹-۲-۳ شبکه‌های باز جکسون ……………… ۳۵

۲-۳ مدلهای آماری سودمند …………………. ۳۵

۲-۳-۱ توزیع برنولی ……………………… ۳۶

۲-۳-۲ توزیع دو جمله‌ای …………………… ۳۶

۲-۳-۳ توزیع دو جمله‌ای منفی ………………. ۳۶

۲-۳-۴ توزیع هندسی ………………………. ۳۷

۲-۳-۵ توزیع چند جمله‌ای ………………….. ۳۷

۲-۳-۶ توزیع پواسون ……………………… ۳۷

۲-۳-۷ توزیع یکنواخت …………………….. ۳۸

۲-۳-۸ توزیع نمایی ………………………. ۳۸

۲-۳-۹ توزیع نرمال ………………………. ۳۸

۲-۳-۱۰ توزیع گاما ………………………. ۳۹

۲-۳-۱۱ توزیع بتا ……………………….. ۴۰

۲-۳-۱۲ توزیع لاجستیک …………………….. ۴۰

۲-۳-۱۳ توزیع مثلثی ……………………… ۴۱

۲-۳-۱۴ توزیع ارلنگ ……………………… ۴۱

۲-۳-۱۵ توزیع ویبل ………………………………….. …………………………………………………۴۲

۲-۴ آزمونهای برازندگی …………………… ۴۳

۲-۴-۱ آزمون مربع کای ……………………. ۴۳

۲-۴-۲ آزمون برازندگی کولموگروف – اسمیرنف ….. ۴۴

۲-۵ تصمیم گیریهای چند معیاره …………….. ۴۵

۲-۵-۱ روش تاپسیس ……………………….. ۴۶

۲-۶-۱ تاریخچه شبیه سازی …………………. ۴۸

۲-۶-۲ مقدمه‌ای بر شبیه سازی ………………. ۴۸

۲-۶-۳ مزایا و معایب شبیه سازی ……………. ۴۹

۲-۶-۴ زمینه کاربرد ……………………… ۵۰

۲-۶-۵ سیستمها و پیرامون سیستم ……………. ۵۱

۲-۶-۶ اجزای سیستم ………………………. ۵۱

۲-۶-۷ سیستمهای گسسته و پیوسته ……………. ۵۲

۲-۶-۸ مدل سیستم ………………………… ۵۳

۲-۶-۹ هنر مدلسازی ………………………. ۵۳

۲-۶-۱۰ انواع مدلها ……………………… ۵۴

۲-۶-۱۱ شبیه سازی سیستمهای گسسته – پیشامد…… ۵۵

۲-۶-۱۲ جاذبه‌های شبیه سازی به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل مسئله ۵۵

۲-۶-۱۳ گامهای اساسی در بررسی مبتنی بر شبیه سازی ۵۷

۲-۶-۱۴ نقل قولهای مشهور شبیه سازی ………… ۶۱

۲-۷ تاریخچه شرکت شرق جامه………………… ۶۲

۲-۸ پیشینه تحقیق ……………………….. ۶۴

۲-۸-۱ تخمین ماکزیمم طول صف با استفاده از شبیه سازی ۶۴

۲-۸-۲ مدلسازی و شبیه سازی فرآیند تولید کارخانه روغن نبانی گلناز کرمان ………………………………… ۶۴

۲-۸-۳ مدیریت صف در درمانگاه با استفاده از شبیه سازی ۶۵

۲-۸-۴ استفاده از شبیه سازی در رستوران …….. ۶۵

۲-۸-۵ استفاده از الگوریتم ژنتیک برای حل مشکلات چیدمان تجهیزات

فصل دوم:

مطالعات نظری

۲-۱-۱- برنامه ریزی تولید

در برنامه ریزی تولید، هدف استفاده مؤثر از منابع تولیدی است. فعالیتی که ما را در جهت رسیدن به این هدف یاری داده، با توجه به نیازهای تولیدی و استفاده مؤثر از پتانسیل بالقوه بازار مصرف، برنامه ریزی می‌نامیم. معمولاً برنامه ریزی تولید برای دوره مشخص صورت می گیرد. این دوره را دوره برنامه ریزی تولید می‌نامیم. فرض می شود که نرخ تقاضا در هر دوره معلوم باشد، بنابراین از یک دوره به دوره دیگر ثابت نمی باشد، همانند کارخانه تولید پوشاک که میزان و نوع تولیدات این کارخانه در هر فصل بسته به نیاز آن فصل در سال تغییر می کند.

بنا به تعریف، برنامه ریزی تولید به معنای فرآیند تصمیم گیری در خصوص منابعی است که سازمان برای عملیات تولید آینده اش به آنها نیاز دارد و نیز تخصیص این منابع جهت تولید محصول مورد نظر در تعداد مورد نیاز با کمترین هزینه است. ( ماکویی ، ۱۳۷۹، ۱۵-۱۳)

۲-۱-۲- تعادل خط تولید

تعادل خط تولید که در برخی مراجع، تعادل خط مونتاژ نیز نامیده می شود، تکنیکی است که مدیریت با تکیه بر آن می تواند توازنی بین ظرفیت ماشین آلات، تسهیلات و … به وجود آورد. اگر چه طرح ریزی استقرار تجهیزات و تسهیلات کارخانه، حجم بزرگی از کار مدیریت کارخانه را در بر می گیرد ولی به محض اینکه خط تولید به راه افتاد، مشکلات اصلی تولید شروع می شود. این مسأله، هیچگاه از ابتدا در خود استقرار و طرح آنها به چشم نمی خورد و احساس نمی شود، اما به مجرد آنکه اولین محصول روی خط ظاهر می شود، این عوامل بسان نشانه های بیماری ظاهر می‌شوند. تعادل خط در حقیقت به دو صورت ظاهر می شود:

الف) تعادل خط مونتاژ محصول

ب) تعادل خط ساخت محصول

به درستی می توان پنداشت که زمانهای نامساوی در عملیات مونتاژ و ساخت محصول، لزوم استفاده از تکنیکهایی برای تعادل را ضروری می سازد، زیرا اگر برای هر عملیات، زمانهای مساوی و ظرفیتهای مساوی داشتیم، احتمالاً مسأله ای به نام تعادل خط تولید وجود نداشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.