مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری دارای ۱۱۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری :
مبانی نظری خانواده،آسیبهای خانواده و فحشا و روسپیگری (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم- ادبیات موضوع
گفتار یکم- خانواده………………………………………………………………….. ۱۲
تعریف خانواده…………………………………………………………………………….. ۱۴
اهمیت خانواده…………………………………………………………………………….. ۱۶
گفتار دوم – آسیبهای خانواده……………………………………………… ۱۹
اختلاف خانوادگی…………………………………………………………………………… ۲۲
خشونت خانوادگی…………………………………………………………………………… ۲۴
تجاوز جنسی علیه زنان……………………………………………………………… ۲۶
تجاوز جنسی علیه کودکان…………………………………………………………. ۲۹
فقر و انحرافات اجتماعی…………………………………………………………. ۳۰
طلاق و انحراف……………………………………………………………………………….. ۳۶
اثرات اعتیاد والدین بر فرزندان……………………………………….. ۴۲
بزهکاری یکی از افراد خانواده……………………………………………. ۴۴
گفتار سوم- روسپیگری……………………………………………………………….. ۴۶
تعریف فحشا و روسپیگری…………………………………………………………… ۴۶
الف) بررسی تاریخچه روسپیگری در ملل ابتدایی…………….. ۴۸
ب) بررسی تاریخچه روسپیگری در ایران………………………………. ۵۴
یافتههایی از اولین همایش ملی آسیبهای اجتماعی ایران در چهارچوب مسأله روسپیگری………………………………………………………………………………………… ۵۷
گفتار چهارم- مبانی نظری …………………………………………………….. ۶۱
مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۶۱
الف) تئوریهای جامعهشناسی…………………………………………………….. ۶۳
نظریه کنترل…………………………………………………………………………………. ۶۳
هیرشی و نظریه علقه اجتماعی………………………………………………… ۶۴
ساترلند و پیوند افتراقی………………………………………………………. ۶۸
نی و نظریه روابط خانوادگی………………………………………………….. ۷۲
تئوری کنترل متعادل ……………………………………………………………….. ۷۶
خانواده و تئوری ارتباطات نسبی…………………………………………. ۷۷
ثورن بری و نظریه تکاملی………………………………………………………. ۸۰
نظریه یادگیری اجتماعی بندورا……………………………………………. ۸۴
نظریه دین و مذهب………………………………………………………………………. ۸۵
تئوری امیل دورکیم……………………………………………………………………. ۸۷
نظریه مارکس ……………………………… ۸۸
ب) تئوریهای روانشناسی…………………………………………………………… ۸۹
تئوری سالیوان…………………………………………………………………………….. ۸۹
تئوری واکنش به رویدادهای آزاردهنده برکوتیز…………….. ۹۰
روانشناسی فانون (Fanon) ……………………………………………………….. 90
نظریه درماندگی آموخته شده………………………………………………….. ۹۱
چارچوب نظری تحقیق ………………………… ۹۲
مدل نظری تحقیق…………………………………………………………………………… ۹۴
مروری بر تحقیقات………………………………………………………………………. ۹۵
فرضیه های پژوهش ۱۰۴
گفتار یکم : خانواده
مطالعات انجام یافته توسط متخصصان علوم اجتماعی و دستورات و راهنماییهایی که پیامبران الهی برای هدایت و رشد و کمال و تربیت انسانها از منبع وحی ابلاغ کردهاند، بر نقش نهاد خانواده به عنوان اصلیترین کانون پرورش و تربیت تأکید شده است.
خانواده نهاد اجتماعی همگانی و با دوامی است که از دیر باز و از دوران ما قبل تاریخ وجود داشته است. استحکامی که خانواده در روابط اجتماعی افراد ایجاد میکند و روابطی که بر آورنده مهمترین نیازها و خواستهای حیاتی آدمی است، باعث شده که به رغم مخاطرات بسیار بعنوان نهادی که حیات اجتماعات انسانی بدان وابسته است، باقی و پایدار بماند.
در همه تعریفها، بدون استثناء، خانواده واحدی از اجتماع قلمداد شده است، یعنی جامعه از مجموعه خانوادهها تشکیل میشود، بقاء خانواده و موفقیت و شکست جامعه وابسته به خانواده است. اگر خانواده محیطی سالم برای پرورش روح و جسم افراد باشد، در سلامت جامعه مؤثر است.
«خانواده» زنجیره ارتباطی اجتماعی و تضمینکننده آرامش و ثبات جامعه است. کودکان نخستین وابستگیهای عاطفی نزدیک و صمیمی خود را در خانواده بر قرار میسازند و درونی کردن ارزشها و هنجارهای فرهنگی را در آن آغاز میکنند
(یان رابرستون، ۱۳۷۲ : ص۱۱).
کارکرد عاطفی “خانواده” از نیاز انسان به محبت و وابستگیهای عاطفی ناشی میشود. بدون وجود محبت و احساس پیوستگی، خانواده ممکن است با مشکلات عاطفی و روانی مواجه گردد. کودک، درس محبت، رحم و شفقت، نیکوکاری، وفاداری، صفا، خلوص. راستی، شجاعت. فروتنی و سایر سجایای انسانی را در نخستین سالها در زندگی خود در دامن پر مهر و محبت پدر و مادر میآموزد. نیاز به محبت از مباحث اصلی در روانشناسی تربیتی روانکاری است. کارن هورنای محور اساسی مطالعات خود را نیازهای اساسی قرار داده و بر محبت و برخورداری از آن در سالهای اولیه زندگی تأکید میورزد.
آدلر میگوید: کودک از نخستین لحظه تولد میخواهد خود را به مادرش بچسباند و مادر تا مدت درازی میگوید عمدهترین نقش را در زندگی کودک بازی میکند و نقش مؤثری در ابراز مهر و محبت دارد (کی نیا، ۱۳۷۳ : ص۷۰). کمبود محبت غالباً از عوامل مؤثری است که نوجوانان و جوانان را به سوی «انحراف» اجتماعی سوق میدهد. دختر نوجوانی که کمبود محبت دارد به هر کسی که سر راه او قرار میگیرد و به او اظهار محبت میکند علاقهمند میشود و چه بسا در این مسیر تباه میشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.