مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره دارای ۶۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره :

مبانی نظری حاکمیت شرکتی و مدیریت سود و ساختار هیأت مدیره (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲- گفتار اول: حاکمیت شرکتی. ۱۷

۱-۱-۲. مفاهیم حاکمیت شرکتی. ۱۷

۲-۱-۲ . چارچوب نظری حاکمیت شرکتی. ۲۰

۱-۲-۱-۲ .تئوری نمایندگی. ۲۱

۲-۲-۱-۲ .تئوری هزینه معاملات.. ۲۳

۳-۲-۱-۲.تئوری ذینفعان. ۲۴

۳-۱-۲.تئوری هزینه معاملات دربرابرتئوری نمایندگی. ۲۶

۴-۱-۲. تئوری ذی نفعان دربرابر تئوری نمایندگی. ۲۶

۵-۱-۲. دلایل اهمیت حاکمیت شرکتی. ۲۷

۶-۱-۲. اهداف حاکمیت شرکتی. ۲۷

۷-۱-۲. الگوهای حاکمیت شرکتی. ۲۸

۱-۷-۱-۲ . الگوی مبتنی بربازار. ۲۸

۲-۷-۱-۲. الگوی حاکمیت شرکت مبتنی برروابط. ۲۹

۳-۷-۱-۲ . الگوی حاکمیت شرکتی در حال گذار. ۲۹

۴-۷-۱-۲ . الگوی نوظهور. ۳۰

۸- ۱-۲. سیستم های حاکمیت شرکتی. ۳۰

۱-۸-۱-۲. سیستم های درون سازمانی. ۳۱

۲-۸-۱-۲ . سیستم های برون سازمانی. ۳۲

۹-۱-۲.مقایسه اصول حاکمیت شرکت اسلامی با اصول سازمان همکاری و توسعه اقتصادی. ۳۴

۲-۲.گفتار دوم : مدیریت سود ۳۵

۱-۲-۲. مفاهیم مدیریت سود ۳۵

۲-۲-۲. انگیزه های مدیریت سود: ۳۶

۱-۲-۲-۲. قرارداد بین مدیران ومالکان: ۳۶

۲-۲-۲-۲. قرارداد بین مدیران و بستانکاران: ۳۶

۳-۲-۲-۲. انگیزه های سیاسی. ۳۷

۴-۲-۲-۲. انگیزه های مالیاتی. ۳۷

۵-۲-۲-۲. تغییرات در مدیران ارشد اجرایی. ۳۸

۶-۲-۲-۲. انگیزه های مربوط به نخستین عرضه عمومی. ۳۸

۷-۲-۲-۲. کاستن از هزینه های معاملاتی. ۳۹

۸-۲-۲-۲. برآوردن انتظارات.. ۳۹

۳-۲-۲. مدیریت سود خوب در مقابل مدیریت سود بد ۳۹

۴-۲-۲. الگوهای مدیریت سود ۴۰

۱-۴-۲-۲. الگوی بدست آوردن آرامش: ۴۰

۲-۴-۲-۲. الگوی حداکثرکردن سود ۴۱

۳-۴-۲-۲. الگوی حداقل کردن سود ۴۱

۴-۴-۲-۲. الگوی هموارسازی سود ۴۲

۵-۲-۲. اندازه گیری مدیریت سود ۴۲

۳-۲. گفتار سوم : ساختار هیأت مدیره ۴۵

۱-۳-۲ . هیأت مدیره مطلوب.. ۴۵

۲-۳-۲.مسئولیت های هیأت مدیره ۴۶

۳-۳-۲ . ستاد هیأت مدیره ۴۷

۴-۳-۲. سازو کارهای حاکمیت شرکتی مرتبط با هیأت مدیره ۴۷

۱-۴-۳-۲. اعضای غیر موظف.. ۴۷

۲-۴-۳-۲. کفایت مدیران. ۴۸

۳-۴-۳-۲. تعداد اعضای هیأت مدیره ۴۸

۵-۳-۲. تفکیک وظایف اعضای هیأت مدیره ۴۹

۶-۳-۲. تفکیک وظایف رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل. ۴۹

۷-۳-۲. استقلال اعضای هیأت مدیره ۴۹

۸-۳-۲. جلسات هیأت مدیره ۵۰

۴-۲ گفتار چهارم: ساختار مالکیت.. ۵۰

۱-۴-۲ . مالکیت پراکنده ۵۰

۲-۴-۲. مالکیت متمرکز. ۵۱

۳-۴-۲. اهمیت ساختار مالکیت شرکت ها و تعامل آن بارشد اقتصادی. ۵۲

۴-۴-۲. ارتباط بین ساختار مالکیت و عملکرد درسطح شرکت.. ۵۲

۵-۴-۲. ارتباط بین ساختار مالکیت و عملکرد درسطح کشور. ۵۳

۵-۲. گفتار پنجم: سرمایه گذاران نهادی. ۵۴

۱-۵-۲. نقش سرمایه گذاران نهادی. ۵۴

۲-۵-۲. دلایل رشد سرمایه گذاران نهادی. ۵۵

۳-۵-۲.سرمایه گذاران نهادی وارزش شرکت.. ۵۶

۴-۵-۲. سرمایه گذاران نهادی و حاکمیت شرکتی. ۵۶

۶-۲. گفتار ششم: پیشینه پژوهش.. ۵۷

۱-۶-۲. پیشینه پژوهش برون کشور. ۵۷

۲-۶-۲.پیشینه پژوهش درون کشور ۵۹

گفتار اول: حاکمیت شرکتی

مقدمه:

اهمیت اطلاعات حسابداری ازدیدگاه تصمیم گیرندگان دربازار سرمایه ،وجود نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام به عنوان یک عامل تأثیرگذار برمفاد قراردادها و ماهیت سیاسی- اجتماعی خدمات برخی از شرکتها ازیک طرف و وابستگی پاداش مدیران به سود از طرف دیگر ،نقش مهمی درفرآیند مدیریت سود داشته است. تمایل مدیران به اعمال مدیریت سود وسوء استفاده ازآن ودرنتیجه ارائه اطلاعات نادرست به سهامداران ،آسیب جدی به اعتماد سهامداران وارد وهزاران نفر از آنها را متضرر خواهد ساخت .این امردرنهایت تبعات اقتصادی وخیمی به دنبال خواهد داشت. بنابراین به دلیل اهمیت حفظ اعتماد سهامداران وبه دنبال آن حفظ سلامت اقتصادی کشور و فضای حاکم برآن ،حاکمیت شرکتی به دنبال دستیابی شیوه هایی است که براساس آن ، تأمین کنندگان مالی اطمینان حاصل نمایند که از سرمایه گذاری خود درشرکت بازده مناسبی را دریافت خواهند نمود. حاکمیت شرکتی به دنبال ارتقای عدالت ،شفافیت و مسئولیت پذیری درشرکت است.

دراین فصل ، ادبیات و مبانی نظری پژوهش درراستای متغیرهای آن ودرقالب گفتارهای جداگانه مطرح خواهد شد. همچنین مروری جامع برپیشینه پژوهش و دیدگاه ها ی موجود، شامل مبانی نظری و تجربی پژوهش های قبلی انجام شده درون و برون کشور ،صورت می پذیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.