مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها :
مبانی نظری آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
فصل دوم: مباحث نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱.مقدمه ۱۳
۲-۲.نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران ۱۳
۲-۳. اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها ۱۵
۲-۴.معرفی اجمالی کتاب انگلیسی پایه هفتم ۱۹
۲-۵. اهمیت ارزیابی کتابهای درسی ۲۰
۲-۶.اهداف ارزیابی ۲۱
۲-۷.پیشینه تحقیق در خارج از کشور ۲۳
۲-۸.پیشینه تحقیق در داخل کشور ۲۵
فصل دوم
مباحث نظری وپیشینه تحقیق
۲-۱. مقدمه
در این فصل تلاش بر آن است تا پس از نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در کشورمان، تصویر روشنی از جایگاه و اهمیت کتابهای درسی و تهیه و تدوین آنها، ارائه نمائیم و پس از معرفی اجمالی کتاب هفتم، به اهمیت ارزیابی کتابهای درسی بپردازیم و در پایان، پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور را، که مرتبط با موضوع هستند، مورد بررسی قرار دهیم.
۲-۲. نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران
اولین کتاب درسی که در ایران برای زبان انگلیسی تعریف شد به سال ۱۳۱۸ برمیگردد، که برای تدریس در مقطع شش ساله دبیرستان توسط گروهی از مؤلفان ایرانی و غیر ایرانی تدوین و منتشر گردید.
فروزنده(۲۰۱۱، به استناد علوی مقدم و خیرآبادی، ۱۳۹۱) در مورد اولین کتابهای زبان انگلیسی کشورمان مینویسد: ” این مجموعه از روش آموزش مستقیم و آموزش خواندنمحور با تنوع وسیعی از موضوعات در هر کتاب تبعیت میکرد. این شش کتاب از طراحی و فرایند تدریس یکسانی در هر درس برخوردار نبودند؛ بهگونهای که یک درس ممکن بود به معرفی قطعهای ادبی در یک صفحه و بدون تمرینهای مربوط به آن بپردازد و در درس دیگر فقط به دستورزبان خواه مرتبط یا نامرتبط با درسهای پیشین و پسین اختصاص یابد.” این مجموعه از کتابها حدود ربع قرن و تا سال ۱۳۴۳ که با مجموعهای موسوم به کتابهای سطحبندیشده جایگزین شد و مورد استفاده قرار گرفت.
در مجموعه جدید، مؤلفان کوشیده بودند از روشهای تدریس سنتی مانند روش مستقیم به جریان غالب آن دوران بهویژه روش دیداری- شنیداری و آموزش موقعیتمحور تغییر جهت داده و تحولات آموزش زبان در آن دوران را در محتوای کتابهای تألیفشده لحاظ کنند. این مجموعه از کتابهای آموزش زبان انگلیسی نیز تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس تدریس میشد و از سال ۱۳۶۱ با مجموعه دیگری از کتابها جایگزین گردید. آموزش زبان انگلیسی پس از انقلاب اسلامی تحت تأثیر تحول در نظام آموزشی کشور(از جمله افزوده شدن مقطع راهنمایی تحصیلی) تغییرات شکلی و محتوایی فراوانی یافت و تدریس زبان انگلیسی از سال نخست مقطع راهنمایی تحصیلی آغاز گردید.
از دید فروزنده(همان)، یکی از کاستیهای عمده کتابهای انگلیسی ایران در مقاطع مختلف، نبود سیاستگذاری کلان در عرصه آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش کشورمان است. و این درحالی است که صاحبنظران حوزه آموزش زبان انگلیسی خود براین باورند که در ایجاد تحول در آموزش زبان، برنامهدرسی نقش کلیدی دارد، به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها که تحول در آموزش زبان را در دستور کار خود قراردادهاند، مسیر تحول از برنامهدرسی آغاز شده است(عنانیسراب،۱۳۹۰ به استناد مهرمحمدی و دیگران، ۱۳۹۲).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.