نقش عزت نفس و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش عزت نفس و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش عزت نفس و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش عزت نفس و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش عزت نفس و هوش هیجانی در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی :
تعداد صفحات :۱۸
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش هوش هیجانی و عزت نفس در پیش بینی تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی انجام گرفته است . بدین منظور ، ۸۱ دانش آموز دارای آسیب شنوایی ( ۳۹ دانش آموز دختر و ۴۲ دانش آموز پسر ) که در مقطع دبیرستان در شهر شیراز مشغول به تحصیل بودند به صورت هدفمند انتخاب گردیدند. سپس پرسشنامه های هوش هیجانی شرینگ، عزت نفس کوپر اسمیت و تاب آوری کانر و دیویدسون توسط آزمودنی ها تکمیل گردید. داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون، رگرسیون همزمان و تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاکی از همبستگی مثبت و معنی دار تاب آوری با هوش هیجانی و عزت نفس بود، همچنین هوش هیجانی توانست ۰/۳۴ درصد از واریانس تاب آوری را پیش بینی نماید. با این وجود، بررسی تفاوت جنسیتی در دانش آموزان دارای آسیب شنوایی بین جنسیت و تاب آوری تفاوت معناداری را نشان نداد. با توجه به یافته های فوق، می توان نتیجه گرفت که هوش هیجانی و عزت نفس بر تاب آوری دانش آموزان دارای آسیب شنوایی موثر است. بنابراین با پرورش هوش هیجانی و عزت نفس این دانش آموزان می توان تاب آوری آنها را افزایش داد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.