رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی بین راهبردهای فراشناختی خواندن و خودکارآمدی در دانش آموزان دبیرستانی بود. روش بررسی: پژوهش از نوع همبستگی است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار اس پی اس اس ۲۱ استفاده شد. نمونه شامل ۲۵۰ نفر از دانش آموزان مقطع کلاس نهم بودند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای از مدارس مختلف انتخاب شدند. گروه نمونه به پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن (مختاری و ریچارد، ۲۰۰۲ ) و خودکارآمدی عمومی شرر ( ۱۹۸۶ ) پاسخ دادند. یافته ها: نتایج نشان داد که راهبردهای فراشناختی خواندن توان پیش بینی خودکارآمدی را دارد. همچنین، همبستگی راهبردهای فراشناختی خواندن (راهبرد کلی) با خودکارآمدی (p> 0/01، r=0/31) و همبستگی بعد دیگر راهبردهای فراشناختی خواندن (حمایتی) ( p> 0/01، r=0/26 ) مثبت و معنادار است. علاوه بر این، همبستگی بین بعد مسیله و خودکارآمدی مثبت و معنادار می باشد ( p> 0/01، r=0/36 ). نتیجه گیری: از یافته های پژوهش حاضر نتیجه می گیرم که راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی اثرگذار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.