بررسی تطبیقی نظام تربیت معلم کشور ایران با نظام تربیت معلم کشور ژاپن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی نظام تربیت معلم کشور ایران با نظام تربیت معلم کشور ژاپن دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی نظام تربیت معلم کشور ایران با نظام تربیت معلم کشور ژاپن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی نظام تربیت معلم کشور ایران با نظام تربیت معلم کشور ژاپن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی نظام تربیت معلم کشور ایران با نظام تربیت معلم کشور ژاپن :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

در این مقاله کوشیده ایم وضعیت کنونی نظام تربیت معلم دو کشور ایران و ژاپن را با ارایه شباهت ها و تفاوت های موجود بررسی تحلیلی و تطبیقی کنیم. در این مقاله به بررسی عمده ترین مسایل تربیت معلم یعنی : تاریخچه تربیت معلم و اهداف برنامه درسی و شرایط جذب داوطلبان حرفه معلمی و برنامه درسی و محتوا و آموزش عملی حرفه ی معلمی در دو کشور ایران و ژاپن پرداخته ایم. نقش معلمان در همه دوره های تحصیلی به حدی است که صاحب نظران بدون وجود معلمان شایسته بازسازی و اصلاح نظام آموزش و پرورش را موفقیت آمیز نمی دانند. آنان معتقدند که زیبا ترین طرح اصلاح و بازسازی آموزش و پرورش در صورتی که معلمان به تعداد کافی و کیفیت مطلوب در اختیار نباشد با شکست رو به رو خواهد شد. باید در انتخاب معلم روشی به کار برد که مبتنی بر معیار ها و موازینی بوده که از نظر علمی معتبر و از حیث نتیجه قاطع و اطمینان بخش باشد تا از طریق آن بتوان همه ابعاد وجود متقاضی را متناسب با همه ضرورت های اشتغال در این حرفه ارزشیابی کرد و سرانجام از تلفیق ویژگی های فردی داوطلبان شاخص های معتبری معین کرد تا بر مبنای آن بتوان بهترین و شایسته ترین متقاضیان را به مراکز تربیت معلم معرفی کرد. از آنجا که موفقعیت و عدم موفقعیت در ایجاد تحول در نظام آموزشی منوط به توانایی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه ها در محیط واقعی هستند. از این رو برای جذب نخبگان به حرفه معلمی خصوصا در ایران می توان با بازنگری در شرایط داوطلبان حرفه معلمی مزایای مادی و معنوی ویژه ای پیش بینی کرد. و برای بالا بردن کیفیت هرچه بیشتر برنامه درسی تربیت معلم ارتباط نزدیکی بین آموزش پیش از خدمت و ضمن خدمت برقرار کنیم. در ایران نیز از سال ۱۳۹۱ مسیولیت تربیت معلم همچون کشور ژاپن به دانشگاه ها سپرده شده و سیاست های جدیدی در خصوص برنامه درسی و محتوا و شرایط جذب در تربیت معلم در نظر گرفته شده است. با توجه به اهمیت تربیت معلم در کشور عزیزمان ایران امیدواریم با بهره گیری از این مجموعه یک نظام تربیت معلم کارآمد که اساس و محور هرگونه اصلاحات آموزشی است بنیان نهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.