هیجان خواهی، عاطفه مثبت و خلاقیت در دختران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هیجان خواهی، عاطفه مثبت و خلاقیت در دختران دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هیجان خواهی، عاطفه مثبت و خلاقیت در دختران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هیجان خواهی، عاطفه مثبت و خلاقیت در دختران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هیجان خواهی، عاطفه مثبت و خلاقیت در دختران :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هیجان خواهی، عاطفه مثبت/سرسختی روانشناختی با خلاقیت و تفکر انتقادی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم بود و از نظر هدف بنیادی/ از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی و پیش بینی به صورت کمی/ از نظر اجرا میدانی است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم شهر تهران در سال ۱۳۹۵ می باشند. برای تعیین حجم نمونه براساس نظر تابچینگ و فیدل (۲۰۰۷) و با توجه به اینکه تعداد متغیرهای پیش بین ۱۵ مولفه ها می باشد باید نمونه ای ۲۲۴ نفری انتخاب شود که بر همین اساس نمونه ها در این پژوهش ۲۵۰ نفر بود که براساس روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس هیجان خواهی زاکرمن، عاطفه مثبت و منفی، سرسختی روانشناختی، خلاقیت و تفکر انتقادی استفاده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری به شیوه گام به گام مورد تحلیل آماری قرار گرفتند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین هیجان خواهی، عاطفه مثبت و سرسختی روانشناختی با خلاقیت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین هیجان خواهی، عاطفه مثبت و سرسختی روانشناختی با تفکر انتقادی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیری نشان داد که ۵۰ درصد از واریانس کل خلاقیت توسط متغیرهای هیجان خواهی، عاطفه مثبت و سرسختی روانشناختی تبیین می شود. همچنین ۲۷ درصد از واریانس کل تفکر انتقادی توسط متغیرهای هیجان خواهی، عاطفه مثبت و سرسختی روانشناختی تبیین می شود. هیجان خواهی، عواطف مثبت، سرسختی روانشناختی پیش بینی کننده های خلاقیت و تفکر انتقادی هستند، بنابراین باتوجه به قابل آموزش بودن عواطف مثبت و سرسختی روانشناختی، باید در مطالعات علمی و تدابیر آموزشی به آن توجه ویژه ای داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.