بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

فرهنگ سازمانی یک سازمان یکی از عوامل زمینه ساز رضایت شغلی کارکنان آن سازمان است. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان صورت گرفته است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان شاغل در سازمان آتش نشانی شهرستان لارستان در سال ۱۳۹۶ به تعداد ۳۳ نفر بود که به دلیل محدود بودن حجم جامعه تمامی افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که فرهنگ سازمانی حاکم بر سازمان، بالاتر از سطح متوسط است. در رضایت شغلی، جنبه ارتفاع و ترفیع در سطح متوسط و در میزان حقوق و مزایا پایین تر از سطح متوسط به دست آمد. به علاوه، ضریب همبستگی بین مولفه های فرهنگ سازمانی (بعد مدیریت تغییر، همسویی اهداف، توجه به ارباب رجوع، هماهنگی گروه کاری، هماهنگی قدرت) و رضایت شغلی به ترتیب ۶۷۲/0r=، ۵۳۸/0r=، ۴۳۹/0r=، ۴۷۲/0r= و ۵۷۲/0r= می باشد. از این رو، بیشترین تاثیر، مربوط به بعد مدیریت تغییر بر رضایت شغلی و کمترین تاثیر، مربوط به توجه به ارباب رجوع بر رضایت شغلی است. از این رو، بیشترین تاثیر، مربوط به بعد مدیریت تغییر بر رضایت شغلی و کمترین تاثیر، مربوط به توجه به ارباب رجوع بر رضایت شغلی است. از آنجا که بین متغیرهای فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی رابطه وجود داشت، هراندازه به مولفه های فرهنگ سازمانی توجه بیشتری شود، کارکنان از رضایت شغلی بیشتری برخوردار خواهند شد. از این رو، ضروری است، مدیران سازمان قبل از گماردن افراد در پست های سازمانی از طریق شرکت افراد در کارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت از دارا بودن این ویژگی ها در آنها اطمینان حاصل کنند و از این طریق گام هایی برای ایجاد رضایت شغلی در کارکنان بردارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.