تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم از دیدگاه معلمان این پایه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم از دیدگاه معلمان این پایه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم از دیدگاه معلمان این پایه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم از دیدگاه معلمان این پایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطه شناختی بلوم از دیدگاه معلمان این پایه :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

به دلیل اهمیت و جایگاه کتاب های درسی در سیستم آموزش و پرورش و نقش آن در فرایند تعلیم و تربیت، این تحقیق به تحلیل کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ بر اساس سطوح حیطه شناختی بلوم پرداخته است. تحقیق حاضر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش، تحقیق توصیفی از نوع کمی است. به دلیل جدید التالیف بودن کتاب، هدف محقق این است که با کمک جدول تحلیل محتوا و پرسشنامه مکمل، جملات کتاب را از نظر قرار گرفتن در سطوح مختلف حیطه شناختی مورد بررسی قرار دهد. جهت بیان یافته های تحقیق از روش های آمار توصیفی (فراوانی، نمودار، درصد) و استنباطی، استفاده شده است. جامعه آماری شامل کتاب کار تفکر و پژوهش پایه ششم و نمونه در این تحقیق شامل بخشی از کتاب است که محتوای کتاب که داریا اهداف رفتاری می باشد. همچنین در قسمت تکمیلی که با پرسشنامه صورت گرفت جامعه آماری ۱۶۸ نفر از آموزگاران بود که ۱۱۸ نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه در اختیار آنها قرار داده شد و پس از تکمیل، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، جدول تحلیل محتوا و پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی هر دو توسط متخصصین برنامه آموزشی و اعتبار و پایایی جدول تحلیل محتوا به صورت صوری، توسط تعدادی از آموزگاران پایه ششم که در سال جاری مشغول به تدریس بودند تایید و پایایی پرسشنامه توسط نرم افزار SPSS با آلفای کرونباخ و ضریب ۰/۹۸۴ تایید شد. نتایج تحقیق نشان داد که در تدوین جملات تفکر و پژوهش به سطح دانش با ۲۶/۶ درصد بیشترین و به سطخ ارزشیابی با ۸/۸ درصد کمترین توجه شده است و به سطوح دیگر تقریبا متعادل نگاه شده است. لذا با توجه به نتایج پژوهش انجام شده می توان بیان داشت تمامی سطوح حیطه شناختی بلوم در کتاب مورد استفاده قرار گرفتند. تناسب و توجه به آن متفاوت است و با توجه به نام کتاب و هدف تالیف این کتاب و ا نتظاری که از آن می رفت، یعنی توجه به سطوح بالای حیطه شناختی که ترکیب و ارزشیابی است از حد انتظار کمتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.