نقش راهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش راهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان دانش آموزان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش راهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش راهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش راهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

مقدمه: راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان نقش اساسی در اختلالات اضطرابی دارند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بینراهبردهای سازگار و ناسازگار نظم جویی شناختی هیجان با علایم اضطراب امتحان در دانش آموزان صورت گرفت.روش: در قالب یک طرح همبستگی، با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان دانش آموزان دبیرستانی شهرستانهای استهبان و شیراز در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، تعداد ۴۰۱ نفرانتخاب شدند و پرسشنامه های اضطراب امتحان، و راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان را تکمیل نمودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری گام بهگام انجام شد.یافته ها: ضرایب همبستگی پیرسون نشان داد که مولفه ی سازگار نظم جویی شناختی هیجان پذیرش، رابطه مثبت با اضطراب امتحاندانش آموزان دارد اما تمرکز مجدد مثبت و تمرکز مجدد برنامه ریزی رابطه منفی دارند. همچنین از میان راهبردهای ناسازگار نیز ملامتخویش، نشخوار فکری، فاجعه سازی و ملامت دیگران با اضطراب امتحان دانش آموزان رابطه مثبت دارند. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری گام به گام ترکیب متغیرها نیز نشان داد که به ترتیب فاجعه سازی، ملامت دیگران، تمرکز مجدد مثبت و نشخوار فکری اضطرابامتحان دانش آموزان را پیش بینی می کنند.نتیجه گیری: از یافته های این پژوهش استنباط می شود که یکی از عوامل مهم در بروز اضطراب امتحان در دانش آموزان راهبردهاینظم جویی شناختی هیجان می باشد. بنابراین در برنامه های پیشگیری یا درمان اضطراب امتحان باید توجه خاصی به تنظیم هیجان دانشآموزان شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.