بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر انگیزه های مطالعه در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان بود. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام توصیفی از نوع پیمایشی- تحلیلی بود. جامعه آماری این تحقیق را دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان مریوان تشکیل داده بودند. روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی بود. برای انتخاب حجم نمونه از فرمول کوکران اصلاح شده استفاده شد که بر اساس آن تعداد ۱۶۰ نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه انگیزه های خواندن (MRQ) است که گاتری مگ گوف و ویگفیلد در ۱۹۹۲ در مرکز ملی پژوهشی خواندن ایالات متحده آمریکا تهیه و تدوین کرده اند استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون آماری ضریب همبستگی در سطح معنی داری ۰/۰۵ استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین انگیزه های مطالعه دانش آموزان مورد بررسی با وضعیت تحصیلی آنها (معدل درسی) رابطه معناداری وجود دارد. بین انگیزه های مطالعه دانش آموزان مورد بررسی با میزان آشنایی با اینترنت، رابطه ای معنادار وجود دارد. بین انگیزه های مطالعه دانش آموزان و عضویت آنها در کتابخانه به صورت فعال رابطه معناداری وجود دارد. بین تحصیلات والدین و انگیزه های مطالعه دانش آموزان رابطه ای معنادار وجود دارد. این پژوهش نشان داد انگیزه های خواندن دانش آموزان، چند بعدی است. به عبارت دیگر، دانش آموزان با هدف ها و انگیزه های مختلف مطالعه می کنند وگرچه ممکن است میزان این انگیزه ها در آنها یکسان نباشد، اما به طور متوسط، همه آنها انگیزه های مطالعه مورد بررسی این پژوهش را دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.