بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

این تحقیق به منظور بررسی رابطه حافظه کاذب با استرس و ویژگی های جمعیت شناختی (سن و پیشرفت تحصیلی) در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ایلام انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل همه دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستانهای دولتی شهر ایلام است که در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ مشغول به تحصیل می باشند. جهت انجام پژوهش، از بین جامعه آماری تعداد ۲۵۰ نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای نسبتی از مدارس آموزش و پرورش شهر ایلام، انتخاب می شوند. در اینپژوهش از پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی، مقیاس استرس ادراک شده کوهن و همکاران (۱۹۸۳) و تکلیف حافظه کاذبرودریگر و مک درمورت (۱۹۹۵) استفاده شد. در این تحقیق پس از گردآوری داده ها، از نرم افزار آماری SPSS نسخه ۲۰ برایداده پردازی استفاده شد. نتایج بدست آمده از مصاحبه های صورت گرفته با دانش آموزن در این زمینه نشان میدهد که بیشتر دانشآموزان در این آزمون در بیشتر گروه های آورده شده در الگو بین ۴ تا ۵ اشتباه داشته اند. لذا با استنباط از نتایج این مصاجبه می تواندگفت نمره حافظه کاذب در بین دانش آموزان که از جمع جواب های نادرست و تحریف شده بدست می آید در حد متوسطی میباشد.نتایج به دست آمده برای فرضیه اول بیانگر این امر است که با توجه به سطح معناداری بدست آمده برای رابطه بین حافظه کاذب واسترس دانشآموزان که کمتر از سطح خطا (۰/۰۵) می باشد. بنابراین، بین دو متغیر رابطه معناداری وجود دارد. نتایج به دست آمده برای فرضیه دوم بیانگر این امر است که با توجه به سطح معناداری بدست آمده برای رابطه بین حافظه کاذب و سن دانش آموزان کهبیشتر از سطح خطا (۰/۰۵) می باشد، بنابراین بین دو متغیر رابطه معناداری وجود ندارد. نتایج به دست آمده برای فرضیه سوم بیانگر این امر است که با توجه به سطح معناداری بدست آمده برای رابطه بین پیشرفت تحصیلی و حافظه کاذب که کمتر از سطح خطا(۰/۰۵) می باشد، بنابراین بین دو متغیر رابطه معناداری وجود دارد. ضریب همبستگی پیرسون برای دو متغیر ذکر شده برابر با ۰/۱۸۳- می باشد که نشان دهنده ی رابطه منفی و معنادار بین دو متغیر است. با توجه به ضریب بتای محاسبه شده و با توجه به اینکهدر آزمون معنی داری ضریب بین دو متغیر، حافظه کاذب و پیشرفت تحصیلی ، سطح معنی داری کمتر از سطح خطا است، لذا با ۹۵ درصد اطمینان میتوان گفت که رابطه معنی دار خطی بین دو متغیر حافظه کاذب و پیشرفت تحصیلی وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.