بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیرستان عصمت شهرگرگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیرستان عصمت شهرگرگان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیرستان عصمت شهرگرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیرستان عصمت شهرگرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیرستان عصمت شهرگرگان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

یکی از شایع ترین مشکلات عاطفی و هیجانی که دانش آموزان نوجوان با آن مواجه اند اضطراب است. اضطراب یکی از احساس های عاطفی است. اما هنگامی که این احساس شدت می یابد ممکن است به نتایج نامطلوبی منجر گردد. یکی از بیشترین وقایع تهدید کننده ای که امروزه موجب کاهش پیشرفت تحصیلی می شود اضطراب است. در یک تعریف کلی می توان اضطباب را به عنوان احساس رنج آوری که با یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا با انتظار خطری که به شیء غیرمعین وابسته است، تعریف کرد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه (دولتی) دبیسرتان عصمت شهرگرگان می باشد. از جمله هدف ها جزیی می تواند به تعیین میزان اضطراب بالا و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی و تعیین میزان اضطراب پایین وتاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی اشاره کرد. روشی که این تحقیق به آن متکی است. از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۸۶ نفر می باشد که در ۶ کلاس ۲۱ نفره تقسیم شده اند که یک ششم کلاس و تعداد ۲۱ نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. در این پژوهش برای تعیین میزان اضطراب دانش آموزان و جمع آوری داده ها از تست زانک استفاده شده است که به شکل پرسش نامه طراحی شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد: بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و با توجه به بهمستگی بدست آمده که منفی می باشد این رابطه منفی می باشد. بین اضطراب بالا وپیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود ندارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشداین رابطه منفی می باشد. بین اضطراب پایین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشد. این رابطه منفی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.