مقایسه اثربخشی روشهای تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اثربخشی روشهای تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اثربخشی روشهای تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اثربخشی روشهای تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اثربخشی روشهای تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند آموزش وپرورش است که در کارایی نظام آموزشی نقش موثری را ایفا می کند. بر اساس گفته ویلیام ون تیل برای افراد جامعه ای که تعلیم و تربینش بدون بحث و انتقاد، امور را می پذیرد و بدون تفکر منعکس می نماید، خطری در کمین است که انسانی فاقد توان و نیرو در جامعه پدید می آورند، تدریس در بیشتر مدارس ما به عنوان انتقال معلومات از ذهن معلم به شاگرد می باشد. استفاده معلمان از روش های تدریس سنتی و غیرفعال و ایجاد محیط یادگیری منفعل موجب شده دانش آموزان نتوانند مهارت های مطالعاتی مستقل خود را پرورش داده و پتانسیل واقعی خود را رشد دهند. با به کارگیری روش های تدریس غیرفعال کم کم ذهن دانش آموزان انباشته از مطالبی می شود که با نیاز و فکرشان متناسب نیست، در نتیجه به تدریج جریان یادگیری برای آنان ایجاد کسالت می کند و نه تنها در سازندگی آنها نقش موثری ایفا نمی کند، بلکه زمینه رکود علمی ودل زدگی از فعالیت های علمی را فراهم می کند و نتیجه آن این خواهد بود که دانش آموزان تنها قادرند به طور مکانیکی مطالب عرصه شده را حفظ کنند. اما نمی توانند این دانش را در حال مسایل اساسی بکار بگیرند. به نظر می رسد برای حرکت به سوی تغییری مثبت در روند آموزش باید این مطالب که رغبت بر یادگیری مقدم بر یادگیری است را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم. فعال بودن دانش آموز در امر یادگیری آن قدر مهم است که بعضی ها ادعا کرده اند که معلم و تدریس خوب را می توان از میزان مشارکت و دیگری دانش آموزانش در فعالیت های یادگیری شناخت. بررسی کاستی جویانه و همه سونگر روش های آموزشی از نظر دستاوردهای آموزشی آموزندگانی که از این روش ها بهره می برند به آگاهی هایی در مورد روش های آموزشی از پیامدهای آنان می انجامد که می توان به حل مشکلات آموزشی موجود کمک کند. در واقع، هدف از اجرای این پژوهش بهبود بخشیدن به روش های آموزشی است که در پی دستیابی به اطلاعاتی از پیامدهای روش های آموزشی نوین و سنتی به دست خواهد آمد. با توجه به ضرورت اهمیت این مسیله محقق در این پژوهش به مقایسه اثربخشی روش های تدریس فعال و سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی پرداخته است. برای این منظور از روش کتابخانه ای و مروری بر تحقیقات قبلی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که روش های تدریس فعال در میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی نقش موثر و کلیدی را ایفا کرده اند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.