بررسی مشکلات و محدودیت های درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان یک پژوهش کیفی؛ مورد مطالعه شهرستان فریدن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مشکلات و محدودیت های درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان یک پژوهش کیفی؛ مورد مطالعه شهرستان فریدن دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مشکلات و محدودیت های درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان یک پژوهش کیفی؛ مورد مطالعه شهرستان فریدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مشکلات و محدودیت های درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان یک پژوهش کیفی؛ مورد مطالعه شهرستان فریدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مشکلات و محدودیت های درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان یک پژوهش کیفی؛ مورد مطالعه شهرستان فریدن :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

نقش و جایگاه هنر به طور فزاینده ای در زندگی در حال بازشناسی است، اما هنرها به عنوان موضوعاتی جانبی وحاشیه ای درمدارس تلقی می شوند.بزرگ ترین لطمه ای که سال هاست به هنر وارد می شود آن است که ما به دانش آموزان اجازه می دهیم برای لذت بردن ازهنرها، به سادگی در کلاس درس بدون فعالیت هدفمند عمل کنند و گویی آن ها را در ساعت هنر به حال خود رها می کنیم.اهمیت درس هنر و از طرفی مشکلات انبوه این حوزه موجب شد که در پژوهش حاضر به بررسی این محدودیت ها و مشکلات، از دیدگاه معلمان درس هنر بپردازیم و از تجارب آنان بهره مند شویم. رویکرد این پژوهش کیفی ازنوع پدیدار شناسی است.میدان پژوهش را معلمان مشغول به تدریس هنردردوره راهنمایی )متوسطه اول( شهرستان فریدن ۱ ۹۵ بودند تشکیل دادند. تعداد این معلمان ۱۵ نفر بود که با – که دارای حداقل دو ساعت تدریس هنر در سال تحصیلی ۹۶ رعایت اصل اشباع نظری از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند در پژوهش شرکت کردند. داده ها با استفاده از روش کدگذاری تحلیل شدند. یافته های تحقیق که همان مشکلات و محدودیت های درس هنر بود در ۶ مقوله اصلی معلم، مواد و مصالح، دانش آموزان، والدین، محیط آموزشی و سیاست های آموزش و پرورش دسته بندی شد و هر کدام از این مقوله های اصلی نیز به تعدادی زیر مقوله فرعی تقسیم شد.نتایج نشان داد که مسایلی نظیر عدم وجود تخصص و مهارت لازم در آموزش هنر، واگذاری تدریس هنر به دبیران غیر تخصصی، محتوای نا مناسب کتاب درسی، کم اهمیت شمردن درس هنر و اختصاص ساعت کلاس به دروس دیگر، کمبود وقت در تدریس و تمرین، کمبود بودجه، نا آگاهی والدین از اهمیت هنر و نیز سردرگمی دانش آموزان در شناخت حوزه مورد علاقه خود از مهم ترین مشکلات درس هنر در مدارس این شهرستان بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.