پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد دارای ۴۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد :
پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد
پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد شامل ۴۱ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
واژه Utility به معنای فایده و سودمندی است که در فارسی اکثراً به «مطلوبیت» ترجمه میشود؛ البته از لحاظ لغوی نادرست و از نظر معنا نامتناسب است؛ اما چون دو واژه فایده و سودمندی در متون اقتصادی در معنای دیگری رواج دارند برای اینکه ذهن خواننده را دچار سردرگمی نکند، بهتر است از همان واژه مطلوبیت به جای Utility استفاده شود.
فیلسوف انگلیسی جرمی بنتهام(۱۷۴۸-۱۸۳۱) اولین کسی بود که این واژه را در معنای مصطلح خود به کار برد. البته اقتصاددانانی چون گوسن(۱۸۵۴)، جونز(۱۸۷۱)، والراس(۱۸۷۴)، اجورث(۱۸۸۱)، ایرونیگ فیشر(۱۸۹۲)، ویلفرد پارتو(۱۹۰۶) در تحول این نظریه تلاشهای شایان تقدیری انجام دادهاند.
در مباحث اقتصاد خرد، تقاضا و استخراج منحنی تقاضا اهمیت زیادی دارد. منحنی تقاضا ارتباط مستقیمی با نظریه رفتار مصرفکننده دارد، اگر رفتار مصرفکننده به خوبی تجزیه و تحلیل شود میتوان درک صحیحی از تقاضا بدست آورد. مصرفکننده برای انتخاب، از مقیاس ترجیحات استفاده میکند. به این معنا که کالاهای و خدمات مختلف در نزد مصرفکننده از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. مصرفکننده در هنگام مصرف با استفاده از مقیاس رجحان، کالاها و خدمات را رتبهبندی کرده و همیشه برترینها را جهت حداکثر کردن رضایت خاطر خود انتخاب میکند. نظریه رفتار مصرفکننده صحت و سقم نظریه ترجیحات و ثبات انتخاب را آزمون و بررسی کرده و علت ترجیح کالای A بر کالای B را تبیین میکند. مطلوبیت و منحنیهای بیتفاوتی روشهایی هستند که تئوری رفتار مصرف کننده را بیان میکنند.
و …
پاورپوینت مطلوبیت در اقتصاد
فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم مطلوبیت
مفهوم مطلوبیت کل و نهایی
قانون نزولی مطلوبیت نهائی
مطلوبیت در نظریات اقتصاددانان امروز
پایان
عنوان : مطلوبیت در اقتصاد
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۴۰۴ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۴۱
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.