پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک :

پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک در ۴۸ اسلاید قابل ویرایش

مقدمه

دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی بستر مناسبی برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. به طوری که با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده و دنیای کنونی در جریان یک دگردیسی کامل قرار گرفته است.
استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی فراهم کردن امکان فعالیت برای بنگاههای کوچک و متوسط کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است. فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت پذیری بنگاه ها را فراهم کرده و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.
تجارت الکترونیک عمده ترین دستاورد به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه های اقتصادی است. یکی از ضروری ترین ابزارها برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستم جهانی مالی و پولی، فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل می کند.

مفهوم بانکداری الکترونیک

بانکداری الکترونیک در واقع اوج استفاده از تکنولوژی انفورماتیک درجهت حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است. به عبارت دیگر،اگرتا دیروز ساعت کار بانکها، تعداد و محل استقرار شعب بانکها و … عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند امروز با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک همچون بانکداری خانگی، مینی بانکها و… این عوامل کم کم به دست فراموشی سپرده شده اند.
در بانکداری الکترونیک، کلیه خدمات بانکی به صورت الکترونیک و از طریق واسطه های ایمن ارائه می شوند و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در بانک نیست. بانکداری الکترونیک، خدماتی چون اطلاعات حساب و استعلام آن، حواله یا انتقال وجوه بین حسابها ماشین حساب وام، سپرده گذاری، تبدیل ارز و پرداخت صورت حساب (آب، برق و غیره) را به صورت پاورپوینت بررسی بانکداری الکترونیک
فهرست بندی و زمان بندی شده در اختیار مشتری قرار می دهد.
براساس گزارش های مراکز اصلی در زمینه سیاست گذاری بانکداری کشورهای اروپایی همواره این جمله به چشم می خورد که اروپا بر سر یک دو راهی قرار گرفته است. این بانکهای اروپایی در مقایسه با بانکهای آمریکایی در ارتباط با پذیرش اینترنت از سرعت بسیار پایین تری برخوردار هستند، اما این امکان وجود دارد که طی چند سال آینده مسیر حرکت استفاده از این تکنولوژی در اروپا به مراتب از آمریکا سریع تر شود.

ضرورت های اساسی بانکداری الکترونیک

هر قدر به سمت سطوح بالاتر بانکداری، یعنی بانکداری الکترونیک کامل حرکت نماییم، عملیات دستی کمتر، سیستم های کامپیوتری متمرکزتر، شبکه های قابل دسترسی گسترده تر، محدودیت زمانی و مکانی کمتر و در نهایت امنیت اطلاعات بانکی بیشتر خواهد بود. بنابراین به طور کلی گسترش برنامه های کامپیوتری تحت شبکه، نه تنها موجب کاهش هزینه های هر تراکنش گردیده بلکه به طور قابل ملاحظه ای سرعت ارایه و دریافت خدمات را نیز افزایش داده است.

کانال های بانکداری الکترونیک

برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک کانال های متعددی وجود دارد که کامپیوترهای شخصی، کمک پردازنده های شخصی، کیوسک ها، شبکه های مدیریت یافته، تلفن ثابت و همراه و ماشین های خودپرداز از مهمترین آنان هستند.

روش های پرداخت الکترونیکی

روشهای مختلفی جهت پرداخت الکترونیکی وجود دارد که به طرق مختلف عمل می کنند و می توانند با کانال های مختلف ارائه خدمات بانکی کار کنند.
– روش های اعتباری پرداخت الکترونیکی
– حساب های دارای رمز عبور و شناسه کاربری
– کارت های غیر قابل شارژ
– کارت های اعتباری
– کارت های هوشمند
– پایانه های بانکی خودکار
– سیستم های الکترونیکی انتقال سرمایه:
۱- سیستم های Wire Transfer
۲- سیستم های ACH

مروری اجمالی بر به کارگیری فناوری اطلاعات در سیستم بانکداری جمهوری اسلامی ایران

برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور، ورود به بازارهای جهانی و عضویت در سازمانهایی نظیر سازمان تجارت جهانی، داشتن نظام بانکی کارآمد از الزامات اساسی به شمار می آید.
بانکداری الکترونیک در ایران با سیستم های مکانیزه بانکی که تعاملات درونی سیستمی را ساماندهی می کرد، آغاز گردید.
دستگاههای خودپرداز از فناوری دیگری بود که در بانکداری ایران به کار گرفته شد. امروزه تقریبا کلیه بانک ها از این سیستم ها در رائه خدمات به مشتریان به صورت شبانه روزی استفاده می کنند. همچنین استفاده از دورنگار جهت انتقال اسناد مالی و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان به صورت شبانه روزی استفاده می کنند. همچنین استفاده از دورنگار جهت انتقال اسناد مالی و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان در زمینه های وصول چک، نقل و انتقالات، مشتریان و نیز ارتباط بین شعب مورد بهره برداری قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.