اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطهصورت گرفت. جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه دوم متوسطه شهر گلوگاه به تعداد ۳۲۰ نفر درسال تحصیلی ۹۵ – ۱۳۹۴ بود. ابزارگردآوری داده ها: الف- سی دی های آموزشی چند رسانه ای و اسلایدهای مرتبط با بهبود خواندن و نوشتن. ب- آزمون محقق ساخته سنجش توانایی خواندن و نوشتن. این طرح روی ۳۰ دانش آموز اجرا شد. ۱۵ نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی درگروه آزمایش و ۱۵ نفردیگر در گروه کنترل قرار داده شدند. پیش آزمون سنجش توانایی خواندن و نوشتن برای هر دو گروه اجرا شد و سپس گروه آزمایش به مدت۱۶ جلسه ۴۵ دقیقه ای، خواندن و نوشتن زبان فارسی را با استفاده از یک چندرسانه ای آموزش دید. گروه گواه در این مدت از تخته و لوحاستفاده کرد. پس از پایان آموزش، پس آزمون سنجش توانایی خواندن و نوشتن برای دو گروه اجرا شد. یافته های حاصل از تحلیلکوواریانس نشان داد میزان تفاوت نمرات گروه آزمایش و گروه کنترل یا میزان تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات (۳۴ / ۰ = ((۲) می باشد. یعنی ۳۴ درصد تفاوت در نمرات پس از آزمون اختلالات یادگیری خواندن، مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد. همچنینمیزان تفاوت نمرات گروه آزمایش و گروه کنترل یا میزان تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز (۱۹ / ۰ = ((۲) است؛ یعنی ۱۹ درصد تفاوت درنمرات پس از آزمون اختلالات یادگیری نوشتن، مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد. در نتیجه می توان گفت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود اختلالات یادگیری خواندن و نوشتن دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان گلوگاه اثر مثبت و معناداری داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.