سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

سرزندگی تحصیلی یکی از عواملی است که در زمینه سازگاری دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است. شناسایی عواملیکه منجر به افزایش سرزندگی تحصیلی می شود، در پژوهش های دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا هدفپژوهش حاضر، بررسی نقش سرمایه روانشناختی و جنسیت به عنوان پیش بینی کننده های سرزندگی تحصیلی دانشجویاندانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی بود. جامعه ی پژوهش شامل دانشجویانمشغول به تحصیل در سال ۹۴-۱۳۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. روش نمونه گیری به صورت طبقه ای نسبی بود و تعداد ۳۶۹ نفر به عنوان حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعیین شد. به منظور جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامهسرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران (۲۰۰۷) و سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (۱۳۹۱) استفاده گردید.برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون t گروه های مستقل با بهره گیری از نرم افزار spss-18 استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین سرمایه روانشناختی و مولفه های آن با سرزندگی تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p<0/01) و از بین مولفه های سرمایه روانشناختی مولفه های خودکارآمدی وتاب آوری پیش بینی کننده های معناداری برای سرزندگی تحصیلی دانشجویان بودند. همچنین مقایسه سرزندگی تحصیلیدانشجویان نشان داد که دانشجویان پسر از سرزندگی تحصیلی بالاتری در مقایسه با دانشجویان دختر برخوردارند. نتایجپژوهش حاکی از اهمیت نقش سرمایه روانشناختی و مولفه های خودکارآمدی و تاب آوری و جنسیت در پیش بینیسرزندگی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.