اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

دوران تحصیل دورهای از زندگی است که در آن تغییرات شناختی و اجتماعی سریعی اتفاق می افتد. از اینرو انطباق وسازگاری با فرصت ها و چالش های تحصیلی، همواره مورد توجه پژوهشگران تعلیم و تربیت بوده است. هدف پژوهش حاضربررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی به شیوه گروهی بر افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان بود. این مطالعه از نوعنیمه تجربی و با بهرهگیری از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش حاضر را تمامی دانش آموزان پسر پایه دهم مقطع متوسطه دوم دبیرستانهای دولتی شهر قزوین در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ تشکیل می دادند. در اینپژوهش پس از غربالگری، ۳۰ دانش آموز به شیوه در دسترس انتخاب و با گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترلجایگزین شدند. ابزار گردآوری داده ها، خرده مقیاس سازگاری تحصیلی پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینهاو سینگ (۱۹۹۳) که قبل و بعد از مداخله تکمیل گردید. جلسات آموزش ذهن آگاهی برای دانش آموزان گروه آزمایش در۸ جلسه یک ساعت و نیمه به شیوه گروهی اجرا شد، اما برای شرکت کنندگان گروه کنترل مداخله ای ارایه نگردید. داده هابا بهره گیری از تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) در نرم افزار SPSSV20 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش ذهن آگاهی باعث افزایش سازگاری تحصیلی دانش آموزان گروه تحت مداخله شدهبود. در گروه کنترل تغییر معناداری مشاهده نگردید. مشاوران مدرسه می توانند از یافته های پژوهش حاضر در راستایمداخلات آموزشی استفاده کرده و از این رویکرد آموزشی، کاربردی و موثر در جهت حل مشکلات تحصیلی و بهبود عملکردتحصیلی دانش آموزان بهره ببرند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.