رابطه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان عادی و بیش فعال با پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان عادی و بیش فعال با پیشرفت تحصیلی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان عادی و بیش فعال با پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان عادی و بیش فعال با پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه مهارت های اجتماعی در دانش آموزان عادی و بیش فعال با پیشرفت تحصیلی :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

زمینه: از دیرباز مهارت های اجتماعی برای سطوح مختلف افراد جامعه از اهمیت بالایی در ایجاد رضایت و تعالی فردی و اجتماعی برخوردار بوده است و در حال حاضر با توجه به توسعه زندگی مدرن تنوعات شغلی، فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. هدف: شناخت و مدیریت رابطه مهارت های اجتماعی کودکان عادی و بیش فعالی با پیشرفت تحصیلی و ارتقاء کیفی ادراک خانواده ها و مدارس و ادارات با آسیب شناسی وضع موجود برای استفاده بهینه از فرصت ها. روش: این تحقیق از نوع کاربردی است که در آن از روش توصیفی استفاده شده است. برای جامعه آماری سه دبستان انتخاب و از هر مدرسه دو تا سه کلاس انتخاب شد. حجم جامعه آماری براساس جدول کرسچی ۳۳ کودک بیش فعال و سی و سه کودک عادی بوده است. در این تحقیق از ابزارهایی چون پرسشنامه مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی فرم معلمان و آزمون اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی کانرز و کارنامه توصیفی برای هر دو گروه دانش آموزان عادی و بیش فعال استفاده شد. نتایج آزمون همبستگی بین مهارت های اجتماعی پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان عادی حاکی از این است که بین مهارت های اجتماعی پیشرفت تحصیلی با (r=0/596)، در سطح ۹۹ (p> 0/10) رابطه مثبت و معنادار مشاهده گردید. و بین مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش فعال با (r= – 0/262) و ۰/۱۴۰=p<0/50)sig) رابطه معنادار وجود ندارد. نتیجه: این پژوهش نشان داد که مهارت های اجتماعی (متغیر پیش بین)، پیش بینی کننده مثبت و معنادار، پیشرفت تحصیلی (متغیر ملاک) در دانش آموزان عادی است. و در دانش آموزان بیش فعال، مهارت های اجتماعی (متغیر پیش بین)، پیش بینی کننده معنادار، پیشرفت تحصیلی (متغیر ملاک) در دانش آموزان دارای بیش فعالی نمی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.