بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه(مورد مطالعه: شهر سوسنگرد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه(مورد مطالعه: شهر سوسنگرد) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه(مورد مطالعه: شهر سوسنگرد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه(مورد مطالعه: شهر سوسنگرد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه(مورد مطالعه: شهر سوسنگرد) :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

براساس بررسیهای انجام شده استان خوزستان در زمینه آموزش رتبه ۲۸ را در بین استانهای کشور داراست. عوامل متعددی میتوانند برشکست تحصیلی دانش آموزان موثر باشند. اما با توجه به تیپ اقلیمی خشک و نیمه خشک شهر سوسنگرد مساله گرمای هوا و کوتاه بودن طول دوره ی تحصیل را نیز میتوان به عوامل دیگر افزود. تاکنون پژوهش های مختلفی در رابطه با افت تحصیلی و همچنین اقلیم و آسایش انجام گرفته، ولی با بررسیهای انجام شده موضوع اثر اقلیم بر وضعیت آسایش و یادگیری که میتواند منجر به شکستتحصیلی دانش آموزان شود مساله ای است که تاکنون در این شهر مورد توجه قرار نگرفته است.هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر اقلیم بر راندمان یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه در شهرستان سوسنگرد است. همچنین پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و روش توصیفی -تحلیلی و پیماشی است که مولفه های مورد نظر، از طریق نرم افزارهای Excelو Rayman مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش دانش آموزان دوره متوسطه و دبیران این دوره می باشند که با استفاده از فرمول کوکران ۳۵۱ دانش آموز و ۱۰۸ نفر از دبیران نمونه انتخاب شده اند و روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد. برای بررسیشرایط اقلیم آسایش سوسنگرد از شاخص های ترجونگ، دمای موثر، PMV و PET استفاده شده است. یافته های حاصل از پرسشنامه نشان می دهد که متغیرهای گرد و غبار، هوای شرجی، هوای گرم و دمای زیاد، ریزش باران، هوای سرد و نور طبیعی در روشنایی کلاس بر میزان یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی نشان می دهد. حدودا ۸۰ %از پاسخگویان تاثیر این عوامل را مورد تایید قرار دادند. همچنین با توجه به یافتهها، نتایج نشان داد که یادگیری در نوبت صبح بیش از نوبت عصر است. از طرفی قابل ذکر می باشد که میزان یادگیری در دو فصل پاییز و زمستان بیشتر از فصل بهار می باشد. بررسی های انجام شده در طول دوره آماری ۲۰ ساله مشخص شد که شهر سوسنگرد در بیشتر ماههای سال گرم و کاملا دور از منطقه آسایش وحتی در بعضی اوقات در بدترین وضعیت آسایش هم قرار می گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.