اوتیسم کودکان برای طراحی اصول با رویکرد اصلاح الگوی رفتاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اوتیسم کودکان برای طراحی اصول با رویکرد اصلاح الگوی رفتاری دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اوتیسم کودکان برای طراحی اصول با رویکرد اصلاح الگوی رفتاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اوتیسم کودکان برای طراحی اصول با رویکرد اصلاح الگوی رفتاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اوتیسم کودکان برای طراحی اصول با رویکرد اصلاح الگوی رفتاری :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

معماری به عنوان یک حرفه ،مسیول ایجاد محیطی است که بر طرف کننده ی نیاز های همه نوع ازکاربران باشد بهرسمیت شناخته شدن کودکان به عنوان شهروندان برابر و دسترسی به تمامی خدمات صرفه نظر از نژاد ، مذهب ، گروه قومیتی، درآمد و جنسیت می باشد. همچنین طراحی برای کودکان خود نیازمند راهبردی است که تمام عرصه های زندگی را دربرگیرد: وزش حمل ونقل خدمات عمومی بهداشت محیط امکانات ورزشی و … کودکان با نیاز های خاص نباید از چنین تطبیقی استثنا باشند. اوتیسم جزو اختلال های نافذ رشد است که با اختلال شدید در چند زمینه رشدی از جمله مهارت های تعامل اجتماعی،ارتباطی و رفتاری رو به رو است،همین موضوع باعث می شود تا تمایلات و فعالیت های کودکان مبتلا به طیف اوتیسم متفاوت از دیگر کودکان باشد.با توجه به جدید ترین آمار بدست آمده از هر ۰۵نفر یک نفر ۱ نفر مبتلا به اوتیسم می باشد. ولی با بروز قریب به اتفاق آن، متاسفانه جامعه معماری محروم از هر گونه استاندارد و ضوابط ساختاری و فیزیکی برای مراکز مخصوص بیمار اوتیسم است و متاسفانه پژوهش های زیادی در زمینه اوتیسم انجام نشده است.فضا های آموزشی، درمانی وتخصصی فقط در معدودی از کشور ها نظیر آمریکا و آلمان به کار گرفته می شود، ولی در ایران به دلیل عدم آشنایی با اوتیسم فقط یکی دو مکان آموزشی غیر استاندارد با تغییر کاربری ساختمان و تبدیل آن به این مراکز در تهران دایر است که طبق تحقیقات انجام شده به صورت میدانی در یکی از مرکز های ذکر شده ۰۵۵ کودک مبتلا عضو می باشند که از خدمات کافی بهره نمی برند.فضای آموزشی و توان بخشی،برای کودکان اوتیسم باید دارای پتانسیل های لازم بر پایه شناخت ویژگی های روحی،روانی،و رشد کودکان بوده و از فضا های متنوعی برخوردار باشد در این راستا به پاسخگویی به نیاز های کودک، در فضا های طراحی شده باید علاوه بر توجه به ویژگی های روانی،تناسبات فیزیکی کودک را نیز در نظر داشته. هنوز نمی دانیم بیماری اوتیسم به چه علتی به وجود آمده است و بالطبع درمان قطعی آن هنوز مشخص نیست.اما آنچه می دانیم این است که تلفیقی از دارو، اصلاح الگوی رفتاری ، و انجام تمرینات خاص می تواند کودک را برای زندگی عادی آماده کند که خود مستلزم وجود مجموعه ای تخصصی مناسب با شرایط رفتاری،جسمانی و حساسیت های خاص کودکان اوتیسم می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.