سیرتاریخ تحول تربیت معلم درایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
سیرتاریخ تحول تربیت معلم درایران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سیرتاریخ تحول تربیت معلم درایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سیرتاریخ تحول تربیت معلم درایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن سیرتاریخ تحول تربیت معلم درایران :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
هدف از این مقاله بررسی سیر تاریخی تربیتمعلم در نظام آموزش و پرورش ایران میباشد. روش تحقیق، مروری کتابخانهای میباشد. تجربه بشری ثابت کرده؛ برای تربیت دانشآموزانی باسواد، فعال و کارآمد، ابتدا باید معلمانی فرهیخته تربیت شود؛ بهخصوص در جامعه امروزی که معلمان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دارند. چرا که، دانشآموزان از لحاظ فرهنگی،علمی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی، از معلمان خود، تاثیر میپذیرند و آنان را الگوی تمام عیار خود قرار میدهند. بنابراین باید معلمانی تربیت شود که بتوانند سرمایههایجامعه را به خوبی تربیت کنند و تحویل جامعه دهند. در این راستا آموزشو پرورش رسالت سنگینی دارد و رسالت آن، انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید، ایجاد تغییرات مطلوب در شناختها و نگرشها، و در نهایت تربیت نیروی ماهر و نیمهماهر مورد نیاز بازار کار میباشد. بنابراین، معلمان باید خوبتربیت شوند تا بتوانند سرمایههای ملی کشور را بهتر تربیت کنند. سیر تاریخ تحول تربیت معلم در ایران با تاسیس دارالمعلمین و دارالمعلمات از سال ۱۲۹۷ شروع شده و با تاسیس دانشسراهای مقدماتی و عالی از سال ۱۳۱۲ تا سال ۱۳۵۷ ادامه دارد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی، توجه ویژهای به تربیت معلمشد و نتیجه آن، توسعه مراکز تربیت معلم دو ساله، در تمام مراکز استانها بود، تا نیروی انسانی ماهر و متعهد، مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین و تربیت نماید. از سال ۱۳۸۱ دانشگاه شهید رجایی تهران به منظور تربیت دبیر فنی و بعدهاتربیت دبیر در سایر رشتهها، افتتاح شد و در نهایت دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین در جهت تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد مورد نیاز آموزش و پرورش، در سال ۱۳۹۰ ، در همه استانها کشور افتتاح گردیده است.نتایج این مطالعه نشان داد، از سال ۱۲۹۷ موسسات و مراکزی برای تامین و تربیت معلم، در کشور شروع بهکار کرده و از آن تاریخ تا به امروز فراز و نشیبهای زیادی داشته ولی هیچ وقت تعطیل نگشته، و این امر، حساسیت و اهمیت موضوع تربیتمعلم را میرساند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.