تاثیر گروه درمانی به شیوه تحلیل تراکنشی بر افسردگی دانشجویان دانشگاه پیام نور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر گروه درمانی به شیوه تحلیل تراکنشی بر افسردگی دانشجویان دانشگاه پیام نور دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر گروه درمانی به شیوه تحلیل تراکنشی بر افسردگی دانشجویان دانشگاه پیام نور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر گروه درمانی به شیوه تحلیل تراکنشی بر افسردگی دانشجویان دانشگاه پیام نور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر گروه درمانی به شیوه تحلیل تراکنشی بر افسردگی دانشجویان دانشگاه پیام نور :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

این پژوهش به منظور بررسی تاثیر مشاوره گروهی به روش تحلیل رفتار متقابل بر کاهش افسردگی دردانشجویان پیام نور کاشان در سال ۱۳۹۵ انجام گردید. در این تحقیق به شیوه نیمه تجربی، از بین دانشجویان افسرده کهافسردگی بالاتر از ۱۸ (نقطه برش)، ۴۰ نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به شیوه تصادفی در دو گروهآزمایش (۲۰ نفر) و گواه (۲۰ نفر) قرار گرفتند. به منظور گردآوری دادهها در این پژوهش از پرسشنامه افسردگی بکاستفاده شد. به این ترتیب، پیش از برگزاری اولین جلسه آموزش، با استفاده از پرسشنامه در هر دو گروه آزمایش و گواه،پیش آزمون اجرا شد و سپس برای گروه آزمایش ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای آموزش تحلیل رفتار متقابل برگزار شد. در هر یکاز جلسات یکی از مهارتهای اساسی مدل اریک برن آموزش داده شد و بلافاصله بعد از اتمام جلسات آموزشی بر روی هردو گروه آزمایش و گواه پس آزمون، و یک ماه پس از آن آزمون پیگیری انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیلکواریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. نتایج نشان داد، آموزش مشاوره گروهی به روش تحلیل رفتار متقابل، سببکاهش معنیدار افسردگی (p0/01) در گروه آزمایش می گردد. نتایج آزمون اندازه گیری مکرر افسردگی در مقایسه دو به دوی مراحل آزمون، بین پیش آزمون با پس آزمون و پیگیری اختلاف معنی داری را نشان داد (P0/01) و پس آزمون وپیگیری در یک سطح آماری بودند. همچنین بین نمره های عامل (پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری) و گروه ها تفاوتمعنیداری مشاهده شد (P0/01). با توجه به نتایج این تحقیق چنین به نظر میرسد که آموزش گروهی به شیوه تحلیل رفتار متقابل، می تواند به طور موثری سبب کاهش نمره افسردگی دانشجویان گردد و در ارایه خدمات بهتر برای سلامت روانی آنان مفید باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.