اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهان :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تعیین بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان برعزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی شهر اصفهانصورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل تمام نوجوانان دختر دارای اختلال افسردگی شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. متغیر مستقل آموزش خود تنظیمیهیجانی و متغیر وابسته عزت نفس نوجوانان دختر دارای افسردگی بود. بدین منظور تعداد ۳۰ نوجوانان دختر دارای افسردگی با روشنمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. گروه آزمایش مداخلهخودتنظیمی هیجانی را طی ۸ جلسه یک و نیم ساعته به مدت ۲ ماه دریافت نمود، در حالی که گروه گواه این مداخله را دریافت نکرد.سپس افراد هر دو گروه تحت پس آزمون قرار گرفتند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه افسردگی بک (۱۹۷۶) و پرسشنامه عزتنفس کوپر اسمیت (۱۹۷۶) بود. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و استخراج داده های خام، تجزیه و تحلیل داده های حاصل از اینپژوهش توسط نرم افزار (SPSS) ویرایش ۲۴ با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس صورت گرفت. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش خودتنظیمی هیجان توانسته منجر به ایجاد تفاوت معنادار میانگین نمرات متغیر عزت نفس نوجواناندختر دارای اختلال فسردگی در مرحله پس آزمون در سطح خطای ۰/۰۵ گردد (p<0/001). بنابر یافته های حاصل از این پژوهش می توان از آموزش خودتنظیمی هیجان در جهت افزایش عزت نفس نوجوانان دختر دارای اختلال افسردگی بهره برد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.