برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری بر مبنای تحلیل مولفه های مهم تاثیر گذار بر طراحی فضاهای تجاری دوران معاصر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری بر مبنای تحلیل مولفه های مهم تاثیر گذار بر طراحی فضاهای تجاری دوران معاصر دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری بر مبنای تحلیل مولفه های مهم تاثیر گذار بر طراحی فضاهای تجاری دوران معاصر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری بر مبنای تحلیل مولفه های مهم تاثیر گذار بر طراحی فضاهای تجاری دوران معاصر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری بر مبنای تحلیل مولفه های مهم تاثیر گذار بر طراحی فضاهای تجاری دوران معاصر :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

طراحی معماری فضاهای تجاری در دوران معاصر به لحاظ اهمیت و ارزش بالای اقتصادی پروژه ها و نیز ایجاد فضاهای جذاب در بسترهای تمدنیدارای ارزش فراوانی گشته است. هدف پژوهش حاضر برنامه ریزی معماری فضاهای تجاری براساس بازشماری، بیان و سپس تحلیل مهمترین مولفههای تاثیرگذار در طراحی معماری فضاهای تجاری دوران معاصر می باشد. روش تحقیق به صورت توصیفی- تحلیلی و با تحلیل محتوای ده مورد از مصادیق طراحی معماری فضاهای تجاری در محدوده سالهای ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۵ میلادی صورت گرفته است. پژوهش حاضر با تمرکز بر بازشماریمهمترین مولفه های تاثیرگذار به کار رفته در ویژگی های اصلی و سنجه های مکان موفق به لحاظ بصری و ارزشهای فضایی به کار رفته در طراحیمعماری پروژه ها، به بیان مهمترین شاخصه های حاصله پرداخته است. پژوهش با بیان انواع قلمروهای مورد مطالعه در فرایند معماری و با پرداختنبه ده حوزه قلمرو تیوری پایه در رابطه انسان و محیط و تحلیل محتوای طراحی معماری مصادیق مورد بررسی؛ به پردازش و اکتشاف هشت مولفهمهم تاثیرگذار در طراحی معماری فضاهای تجاری در دوران معاصر پرداخته است. هشت مولفه مورد بررسی به ترتیب اولویت از بیشترین تاکمترین میزان تکرار مولفه ها عبارتند از: وضوح و خوانایی، تنوع پذیری، تحرک پذیری، جذابیت، دعوت کنندگی، نورگیری مناسب، فضای مکث واستراحت و تعامل، سرزندگی، تفکیک و دسته بندی مناسب. نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق حاضر در برنامه ریزی طراحی معماری فضاهایتجاری برای دوران معاصر مفید و قابل استفاده خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.