مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد از هزینه استهلاک در شرکتها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد از هزینه استهلاک در شرکتها دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد از هزینه استهلاک در شرکتها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد از هزینه استهلاک در شرکتها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد از هزینه استهلاک در شرکتها :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

در مدل های سنتی رفتار هزینه اغلب فرض بر این است که تغییرات هزینه ها متناسب با تغییرات سطح فعالیت است.این درحالی است که در مطالعات اخیر شواهدی از رفتار نامتقارن هزینه ها مشاهده شده است که در این صورتنسبت افزایش در هزینه ها هنگام افزایش در سطح تقاضا بیشتر از نسبت کاهش هزینه ها هنگام کاهش تقاضا است.که بدان چسبندگی هزینه ها اشاره می شود . هدف این تحقیق بررسی مقایسه چسبندگی هزینه ها قبل و بعد ازهزینه استهلاک در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به همین منظور ۱۰۶ شرکتعضو بورس اوراق بهادار تهران برای دوره بین سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ با استفاده از الگوی رگرسیونی داده هایترکیبی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد هزینه استهلاک بعنوان یک هزینه غیر نقدی و تاثیر گذاربر تصمیمات مدیران در رابطه با دارایی های ثابت و تصمیمات آنها در رابطه با تغییرات دارایی های عملیاتی و سطحمنابع و انتخاب های متنوع آنها و تمایل کمترمدیران به پاسخ به کاهش هزینه ها در زمان کاهش سطح فعالیت و فروشدر مقایسه با افزایش هزینه ها در زمان افزایش فعالیت و به علت مسایل نمایندگی و انگیزه های مدیریتی از قبیلسود مورد انتظار و منافع شخصی و یا حفظ سطح تولید بر چسبندگی هزینه ها موثر می باشند. با توجه به اینکهانگیزه های نمایندگی و اقتصادی مدیریت بر عدم تقارن در تعدیل منابع در دوره افزایش درآمد فروش نسبت به دورهکاهش درآمد فروش با است اده از اقلام تعهدی اختیاری اثر گذار می باشد و به دلیل عدم تاثیرگذاری اقلام تعهدیاختیاری بر اقلام نقدی و عدم محاسبه هزینه استهلاک به دلیل غیر نقد بودن آن در هزینه های نقدی اقلام تعهدیدارای چسبندگی بیشتری نسبت به اقلام نقدی می باشند و هزینه ها بعد از استهلاک دارای چسبندگی بیشتری هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.