طراحی نقوش هندسی ایرانی-اسلامی در کالبد گره چینی در معماری (معاصر) پارامتریک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی نقوش هندسی ایرانی-اسلامی در کالبد گره چینی در معماری (معاصر) پارامتریک دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی نقوش هندسی ایرانی-اسلامی در کالبد گره چینی در معماری (معاصر) پارامتریک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی نقوش هندسی ایرانی-اسلامی در کالبد گره چینی در معماری (معاصر) پارامتریک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی نقوش هندسی ایرانی-اسلامی در کالبد گره چینی در معماری (معاصر) پارامتریک :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

از دیر باز معماری نقوش ایرانی-اسلامی شکوه چشمگیری بهآثار معماری سرزمینهای اسلامی داده است در معماری سنتیایران نقوش هندسی دارای نظم و الگوریتم بوده اند که ازطریق ذهن انسان و با استفاده از قواعد هندسی و منطق ریاضیبه وجود می آیند ودراکثربناهای مذهبی استفاده شده است.هنر معماری اسلامی فراتر از صرف تجربه زیبایی شناختیاست و در واقع جلوهای نمادین از حقیقتی والاتر است کهانسان را از کثرت جهان بیرون به وحدت الهی می رساند.گره اسلامی ازجمله هندسه های مشهور و الگوهای اصیلوکهن درمعماری ایران معماری اسلامی ست که به دلیلپیچیدگی در ترسیم و گستردگی الگوها در نزد معماراناسلامی، فنی مهم بوده و حاصل شناخت معماران ایرانی نسبتبه علم هندسه و ریاضیات پیشرفته است. تحولات در ایران بهقدری بدون برنامه ریزی و تفکر شدت یافته که طی آن بیشترجنبه های فرهنگی، اجتماعی که در پی چندین قرن سینه بهسینه منتقل و تکامل پیدا کرده به جای آنکه پشتوانه هایمعنوی باشد به زواید دست و پا گیر تبدیل شده و به ناحقمحکوم به فنا هستند. باز زنده سازی این الگو مستلزم شناختکافی نسبت به تمامی ابعاد موضوع نظیر گونه شناسی، شناختو ویژگی های هندسی ، ساختار واجرای آن است.(حبیبی، ۱۳۸۵).این مقاله به بررسی معماری معاصر، گونه شناسی گرهچینی وروش استفاده از آن در بناهای معاصر و تاثیر پذیریمعماری معاصر از آن را به روش پارامتریک ککاش کردهاست. استفاده از روشهای ترسیم گره سنتی بر مبنای آموزه-های سنتی و زایایی گره های سنتی بر مبنای فرآیندالگوریتمیک که منجر به تولید گره های تازه و پیچیده می شودیکی از راههای بازآفرینی الگوهای کهن معماری ایرانی-اسلامی در معماری معاصر و در قالب فناوری های نوین بهشمار میرود. ازیافته های این مقاله میتوان به دستیابی بهالگوهایی برای بازتولید در روند طراحی و نیز رسیدن به یکسری از نقوش هندسی منظم که علاوه بر ویژگی های ایستاییقابلیت زیباشناسانه ای در معماری معاصر پدیدآورده اند رااشاره کرد. روش کار توصیفی-تحلیلی و استفاده شده ازمطالعه کتابخانه ای می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.