بررسی اثر استفاده از سرباره ها در روسازی راه ها به منظور بهبود ارتقای خواص مقاومتی و کیفیت راه ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر استفاده از سرباره ها در روسازی راه ها به منظور بهبود ارتقای خواص مقاومتی و کیفیت راه ها دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر استفاده از سرباره ها در روسازی راه ها به منظور بهبود ارتقای خواص مقاومتی و کیفیت راه ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر استفاده از سرباره ها در روسازی راه ها به منظور بهبود ارتقای خواص مقاومتی و کیفیت راه ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر استفاده از سرباره ها در روسازی راه ها به منظور بهبود ارتقای خواص مقاومتی و کیفیت راه ها :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

مصالح سنگی بیش از ۷۵ درصد وزنی و یا حجمی بتن را تشکیل می دهند که خواص فیزیکی و مکانیکی آنها در خواصبتن تاثیر بسیار مهمی دارد . مشکلات زیست محیطی دپوی سرباره ها در مجتمع های فولادسازی از یکسو و عدم و جودمنابع سنگدانه های مناسب برای کاربردهای مختلف در صنعت راه از سویی دیگر، استفاده از این سرباره ها را در جایگزینیسنگدانه های طبیعی توجه می نماید. با توجه به ویژگی های سرباره ها و نیز اهمیت و اثر سنگدانه ها در خصوصیاتفیزیکی و مقاومتی بتن ، در این پژوهش سرباره ها جایگزین سنگدانه های طبیعی در بتن شده اند . هدف از انجام اینتحقیق ابتدا بررسی امکان جایگزینی سرباره ها به عنوان سنگدانه در رویه بتنی و در ادامه یررسی تاثیر آن بر رویپارامترهای مکانیکی بتن و کارکرد روسازی می باشد.در گام اول برای آشنایی با سرباره های مصرفی و خواص مکانیکی آنهاآزمایش های مورد نیاز انجام گردید تا امکان استفاده از سرباره های کنتورتور شرکت ذوب آهن در روسازی بتنی به عنوانسنگدانه مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه نمونه های مکعبی بتنی با درصد های مختلف سرباره و چند تیپ متفاوت عیارسیمان ساخته گردید و بعد از ۲۸ روز عمل آوری آزمایش مقاومت فشاری قرار گرفتند.با استفاده از نتایج آزمایش مقاومتفشاری برای عیارهای مختلف سیمان ، میزان سرباره بهینه و ماکزیمم ممکن است برای ساخت روسازی های بتنی حاصلگردید. از آنجاییکه مهمترین پارامتر در طراحی روسازی بتنی مقاومت خمشی آن است و طراحی روسازی بر این اساسانجام می پذیرد ، برای هر عیار سیمان و درصد سرباره بهینه آن ، تیرهای بتنی ۴۵x10x10 سانتی متری در آزمایشگاه ساخته شد و مورد آزمایش مقاومت خمشی قرار گرفت تا مدول گسیختگی یا همان مقاومت خمشی روسازی بتنی بدست آید . در نهایت برای بررسی میزان کارایی بتن حاصل از طرح اختلاط های فوق آزمایش بتن تازه بر روی آنها انجام پذیرفت. طبق نتایج حتصل از تحقیق، استفاده از سرباره ها دربتن به عنوان سنگدانه سبب بهبود مقاومت خمشی آن نسبت به بتن معمولی می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.