پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری :

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری در ۲۱ اسلاید قابل ویرایش

جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری

جامعه اصلی این فایل شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۴-۸۳ به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل ۲۴۰ نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و ۱۴۰ نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، ۱۳۸۱ ، ص ۲۷۸ ) مشخص شد و در نتیجه از جامعه ۲۴۰ نفری اساتید دانشگاه آزاد رودهن ۱۴۰ نفر و از جامعه ۱۴۰ نفری اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه ۱۱۰ نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند . ضمن اینکه در انتخاب استادان رشته های تحصیلی آنان دخالت داده نشد بلکه انحصاراً عضویت آنها در هیات علمی مورد نظر بود .

سوالات فایل

۱- آیا استفاده از روشهای جدید تدریس به عنوان یکی از روشهای آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

۲- آیا استفاده از روش online به عنوان یکی از روشهای بکارگیری مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

۳- آیا استفاده از وسایل کمک آموزشی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

۴- آیا استفاده از روشهای جدید فایل به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

۵- آیا استفاده از روشهای جدید ارزشیابی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

۶- آیا بکارگیری روشهای آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی یادگیری دانشجویان موثر است ؟

۷- آیا بین نظرات اساتید دانشگاه آزاد واحد رودهن و اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه جهت بکارگیری روشهای آموزش مجازی تفاوت وجود دارد؟

اهداف فایل
اهداف کلی
بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
اهداف جزئی
۱- استفاده از روش تدریس جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی– یادگیری دانشجویان

۲- استفاده از روش Online در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

۳- استفاده از وسایل کمک آموزشی در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان .

۴- استفاده از روشهای جدید فایل در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

۵- استفاده از روشهای ارزشیابی جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

۶- مقایسه روشهای آموزش مجازی با روشهای مرسوم آموزش برای بالا بردن کیفیت یاددهی- یادگیری

۷- مقایسه نظرات اساتید دانشگاه آزاد رودهن با اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه برای بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری

روش فایل

در این بررسی با توجه به اهداف و فرضیه ها از روش فایل پیمایشی و یا زمینه یابی استفاده می شود ، از آن جهت زمینه یابی است که یکسری نکات را در مورد راهها و روشهای بکارگیری آموزش مجازی در ارتقاء کیفیت یاددهی- یادگیری در دانشگاهها را جستجو می کند. این فایل در راستای تحقق اهداف خود و برای آنکه چهارچوب علمی درستی را رعایت نموده باشد، با توجه به مطالعات و مبانی نظری به عوامل مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی پرداخته است. محقق قصد دارد هنجار سازی و مستند کردن متغیرهای ارائه شده بر اساس واضحات موجود می باشد نه تجزیه و تحلیل این روشها.

متغیرهای فایل

در این فایل با توجه به موضوع اصلی « بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی » (ICT) در ارتقاء فرایند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

متغیر های اثرگذار یا مستقل شامل: ۱- آموزش ONLINE 2- روش های تدریس جدید ۳- وسایل کمک آموزشی ۴- روشها جدید فایل ۵- روشهای ارزشیابی جدید ، آموزش مجازی

متغیر متاثر یا وابسته : فرایند یاددهی – یادگیری
متغیر کنترل : دانشگاه ، شهر
متغیر مزاحم : سن اساتید ، جنسیت اساتید ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، میزان سوابق کاری .

ابزار فایل و روش سنجش متغیرها

در این فایل برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی با طیف لیکرت و با پاسخ های کاملاً موافق ، موافق ، بی نظر، مخالف و کاملاً مخالف تنظیم شده، ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای هاله ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است که برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شکل مثبت از کاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، کاملاً مخالف با مقیاس ۵ ، ۴ ، ۳، ۲، ۱ نمره گذاری شده و سئوالاتی که مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شکل منفی از کاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، کاملاً موافق با مقیاس ۵، ۴، ۳، ۲ ، ۱ نمره گذاری شده است.

تعیین روایی و اعتبار ابزار فایل

برا در این فایل برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی با طیف لیکرت و با پاسخ های کاملاً موافق، موافق ، بی نظر،مخالف و کاملاً مخالف تنظیم شده،ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای ها له ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است که برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شکل مثبت از کاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، کاملاً مخالف با مقیاس ۵ ، ۴ ، ۳، ۲، ۱ نمره گذاری شده و سئوالاتی که مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شکل منفی از کاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، کاملاً موافق با مقیاس ۵، ۴، ۳، ۲ ، ۱ نمره گذاری شده است.
برای دستیابی به روایی پرسشنامه ابتدا یک پرسشنامه مقدماتی ۳۰ سئوالی تهیه گردید و به تعدادی از کارشناسان ومتخصصان داده شد سپس با استفاده از ضریب توافق روایی ۲۴ موردآن مورد تایید قرار گرفت همچنین برای اعتباریابی از آلفای کرونباخ استفاده شده و عدد ۸/۷۶ به دست آمد. که این میزان اعتبار در حد قابل قبول است .

نتایج فایل

فرضیه اول : یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری استفاده از روشهای جدید تدریس است .

در این فایل موضوع روشهای بکارگیری آموزش مجازی از طریق ۵ متغیر جزئی تر مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس بررسی به عمل آمده ، نتایج زیر بدست آمده است

روشهای جدید تدریس در یکی از متغیر های تشکیل دهنده آموزش مجازی است ، و بر فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر دارد . اما این تاثیر از نظر پاسخ دهندگان در حد متوسط است و لذا فرضیه مورد نظر مبنی بر اینکه روشهای تدریس در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است مورد تایید قرار گرفت .

در پیشینه های قابل دسترسی فایلگر موردی که با این نتیجه گیری قابل مقایسه باشد به دست نیامد .

پیشنهادات

۱- اگرچه بین روشهای جدید تدریس در آموزش مجازی با فرایند یاددهی – یادگیری رابطه قوی بدست نیامده در عین حال چون میانگین جامعه به میانگین نمونه بدست آمده نزدیک است بی شمار می شود ، اساتید در کنار روشهای موسوم از روشهای تدریس جدید نیز استفاده نمایند به خصوص اگر با توجه به دروس نوع تدریس انتخاب شود بسیار موثر باشد

۲- بر اساس نتایج بدست آمده از فرضیه دوم پیشنهاد می شود اساتید دانشجویان را نه تنها به منابع مکتوب بلکه به استفاده از اینترنت برای تبادل اطلاعات تشویق نمایند . همچنین هر کدام یک آدرس اینترنتی داشته باشد تا از این طریق دانشجویان مطالب خود را به آدرس آنان فرستاده و سوالات خود را برای استاد ارسال نمایند و ساعتی از شبانه روز را تعیین کرده و با دانشجویان گفتگو اینترنتی (chat) داشته باشد تا هم انگیزه یادگیری در آنان ایجاد کرده و هم با این روشها بیشتر آشنا شوند .

۳- با در نظر گرفتن نتیجه بدست آمده از فرضیه مورد نظر ، با اساتید پیشنهاد می شود که دانشجویان را تشویق نمایند که برای بالا بردن تمرکز خود از وسایل صوتی و تصویری در کلاس و بازدید های علمی از قبیل فیلم برداری ، عکس برداری و ضبط صوت استفاده کنند چرا که در برخی از دروس این موارد می تواند بسیار موثر باشد لازم به یادآوری است اساتید باید توجه داشته باشند که در چه موردی از وسایل کمک آموزشی استفاده نمایند .

۴- با توجه به اینکه روشهای جدید فایل می تواند در فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر زیادی داشته باشد پیشنهاد می شود اساتید ابتدا روشهای جدید فایل را به دانشجویان آموزش داده و سعی کنند آنان را تشویق به انجام های کاربردی و به صورت گروههای کوچک نمایند همچنین در زمینه نوع نظر سنجی و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها آنان را آگاه نمایند که این خود می تواند تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت و بهبود آموزش شود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.