مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم) دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم) :

مبانی نظری و پیشینه فایل حل مسئله (فصل دوم)

در ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

حل مسأله

اگر چه تعاریف متعددی از ” مسأله ” ارائه شده است ولی اغلب آنها اشاره می کنند که وقتی فردی چیزی را می خواهد و نمی داند آن را چگونه بدست آورد ، مشکل وجود دارد ، بنابراین مشکل یا مسأله را می توانهمانند یک خواسته تحقق نیافته که شیوه تحقق آن باید مشخص شود ، مفهوم سازی کرد . این تعریف جامع قادر می سازد تا این مفهوم ، مشکلاتی را که ویژه یا عمومی ، مثبت یا منفی و عمده یا ناچیز از نظر اهمیت یا گستردگی هستند را در بربگیرد( باباپور خیرالدین ، ۱۳۹۲ ص۲۲).

به طورکلی ، بکارگیری مدل حل مساله ای که در اینجا تشریح می شود در مورد مشکلاتی که عمده و ناچیز ، مثبت یا منفی ، و عمومی یا ویژه هستند، به طور مساوی موفقیت آمیز خواهد بود . ما بر این مفهوم سازی گسترده تاکید می کنیم(بدل و لتاکس ۱۹۹۷) زیرا که مشکلات معمولا به یک شکل ناچیز ” عمده ” ، ” منفی ” ، ” بیزارکننده ” و ” بد ” در نظر گرفته می شوند. چنین درک ناقصی ، به کارگیری مهارتهای اجتماعی انطباقی را که در این بحث ارائه می شود به طور مناسبی محدود می کند . برطرف ساختن مشکلات مثبت به اندازه رفع مشکلات منفی اهمیت دارد . اگر دقیقتر صحبت کنیم ، اغلب مردم می توانند ارزش تمرکز مشکلات مثبت مثل برنامه ریزی برای اوقات فراغت، برنامه ریزی یک رویداد اجتماعی ، تصمیم گیری در مورد چگونگی خرج کردن پول و چگونگی واکنش نسبت به یک علامت مثبت از جانب یک دوست را درک کنند(باباپور خیرالدین ،۱۳۹۲ص۳۴).

علاوه براین، درک این نکته که مشکلات می توانند مثبت باشند کمک می کند تا حالت نا بهنجاری که هنگام داشتن یک مشکل احساس می شود، از بین برود و حذف قضاوتهای ارزشی منفی ممکن است شخص را در پذیرش مشکل یاری نماید و احساس گناه و شرمساری و حالت دفاعی و انکاری را که این قضاوتها ایجاد می کنند کاهش یابد . پذیرش وجود مشکلات، پیش درآمد مهمی در حل مساله موثر می باشد . تعریف غیر قضاوتی و عینی مشکل که در اینجا ارائه شد ، حل مسأله انطباقی را تسهیل می سازد.حل مسأله فرایندی است که به فرد کمک می کند تا آنچه را که می خواهد و چگونگی دست یافتن به خواسته را به وسیله موثرترین روش کشف کند (بدل و لناکس به نقل از محمدی ، ۱۳۹۰ص۷۶).

۲-۱۴-پیشینه فایل

۱-۲-۱۴-پیشینه فایل در ایران

امینی (۱۳۹۲) در فایلی با عنوان رابطه بین تاب آوری و فرسودگی شغلی پرستارانبا روش توصیفی- همبستگی بر روی ۳۰۴ نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان های شهر تهران که درسال ۱۳۸۹ مشغول به کار بوده اند، به طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با استفاده از پرسشنامه فرسودگی شغلی و پرسشنامه مشخصات دموگرافیک به این نتایج دست یافتند که ۳۲ درصد از پرستاران، فراوانی و ۹/۹ درصد شدت خستگی عاطفی را در حد بالا، در مولفه فراوانی و شدت مسخ شخصیت، به ترتیب ۷/۲۵درصد، و ۱/۱۸ درصد پرستاران در حد بالا ، ۱/۴۲ درصد، مولفه فراوانی و ۲/۶۰درصد شدت عدم موفقیت فردی را در حد بالا تجربه کرده بودند. همچنین این فرضیه که بین فرسودگی شغلی و تاب آوری پرستارانرابطه معنیدار وجود دارد،تایید شد.

نجاتی و ملکی (۱۳۹۰) در فایلی با عنوان رابطه بین تکانشگری و تأمل گرایی با عملکرد حل مسئله با حجم نمونه شامل ۷۲ نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده انسانی دانشگاه زنجان که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و مقیاس های نیاز به شناخت بارات، عملکرد حل مسئله کشیش ها و آدمخوارها و تکانش گری را تکمیل کردند. به این نتایج دست یافتند کهبین عملکرد حل مسأله و تکانشگری همبستگی منفی وجود دارد. بین عملکرد حل مسئله و نیاز به شناخت همبستگی مثبت و معنی دار وجود داشت.در حالی که زمان حل مساله با متغیرهای تکانشگری و نیاز به شناخت رابط معنی دار نداشت.

لواسانی، حجازی و حضری آذر (۱۳۹۰) در فایلی با عنوان الگوی پیشبینی پیشرفت ریاضی: نقشاهداف پیشرفت، رویکردهاییادگیری و تلاش،با حجم نمونه ای شامل ۲۸۰ دانشآموز پایه سوم رشته ریاضی ( ۱۶۷ پسر و ۱۱۳ دختر) دبیرستان های شهر مهاباد با استفاده ازابزارهایی متشکلاز مقیاسهای اهداف پیشرفت (میگلی وهمکاران، ۲۰۰۰ ) پرسشنامه رویکردهای یادگیری (کمبر، بیگز و لونگ، ۲۰۰۴) و مقیاس تلاش (دوپیراتو مارین، ۲۰۰۵) به این نتایج دست یافتند که رویکردهای یادگیری و تلاش نقش واسطه ای در رابطه میان « تلاش » و « یادگیری اهداف پیشرفت و پیشرفت ریاضی دارند، اهداف تبحری از طریق رویکرد یادگیری عمیق و سطحی و تلاش بر پیشرفت ریاضی به صورت غیر مستقیم ومثبت اثر میگذارد، اهداف رویکرد–عملکرد و اجتناب-عملکرد به صورت غیر مستقیم و منفی بر پیشرفت ریاضی تأثیر میگذارد. در مجموع یافته هانقش اهداف پیشرفت، رویکردهای یادگیری و تلاش بر پیشرفت ریاضی را مورد تأکید قرار دادند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.