مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه فایل اختلال کم توجهی بیش فعالی :

اختلال کم توجهی بیش فعالی

در ۵۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اختلال کم توجهی – بیش فعالی۱ ، الگوی کاهش توجه پایدار ویا بیش فعالی ورفتارهای تکانشی۲ است که شدیدتر وشایع تر از آن است که معمولا” در کودکان و نوجوانان با سطح رشد مشابه دیده میشوند .درگذشته تصور میشد که بیش فعالی علامت مختل کننده اصلی دراین اختلال است ،اما امروز ه عموم صاحبنظران معتقدند که بیش فعالی اغلب ثانویه به ضعف کنترل تکانه است . امروزه در برای مطرح کردن تشخیص باید برخی از علایم بیش فعالی از سن ۷ سالگی ظاهر شوند ، هرچند در بسیاری از کودکان ADHD در سن بالای ۷ سالگی تشخیص داده می شود.یعنی زمانی که رفتارهای آنها سبب بروز مشکلاتی در مدرسه وسایر مکانهاشده است . برای تائید تشخیص ADHD، تخریب ناشی از بی توجهی و با بیش فعالی / تکانشگری بایستی دست کم در دوزمینه و موقعیت قابل مشاهده بوده ودرکارکرداجتماعی ، تحصیلی ، یا فعالیتهای خارج درسی متناسب با رشد کودک تداخل کند ( کاپلان و سادوک ، ۲۰۰۷ ) .

این اختلال سالها در منابع علمی با انواعی از اصطلاحات توصیف شده است. در اوایل سال ۱۹۰۰ کودکان تکانشگر مهار گسیخته وبیش فعال ( که بسیاری از آنان دچار آسیب های عصبی ناشی از آنسفالیت بودند ) تحت عنوان سندرم بیش فعالی طبقه بندی میشدند . شایع ترین علائم این بیماری بی توجهی ، حواس پرتی ، تحرک وفعالیت فیزیکی زیاد وانجام اعمال ورفتار بدون فکر واندیشه میباشد (آرنز.ام. رایدر، ۲۰۰۹ ).

این اختلال سالها در منابع علمی با انواعی از اصطلاحات توصیف شده است. در اوایل سال ۱۹۰۰ کودکان تکانشگر مهار گسیخته وبیش فعال ( که بسیاری از آنان دچار آسیب های عصبی ناشی از آنسفالیت بودند ) تحت عنوان سندرم بیش فعالی طبقه بندی میشدند . شایع ترین علائم این بیماری بی توجهی ، حواس پرتی ، تحرک وفعالیت فیزیکی زیاد وانجام اعمال ورفتار بدون فکر واندیشه میباشد (آرنز.ام. رایدر، ۲۰۰۹ ).

______________________________

۱..Attention deficit Hyper Acctivity Disorder 2.Impulsivity Behaviour 3.ADHD-IA 2. .ADHD – III 3. ADHD-C

۲۸

اختلال رشدی فراخنای توجه ، تکانشری و یا بیش فعالی و نیز رفتارهای قاعده مند است که در آن این کمبودها به طور قابل ملاحظه ای نامتناسب با سن عقلی کودک است شروع آن دردوران کودکی است نشانه ها به طور قابل ملاحظه ای نافذ و موقعیتی هستند معمولا در طول زمان مزمن یا پایدارند ونتیجه مستقیم تاخیرشدید زبان، ناشنوایی ،نابینایی، اوتیسم یا روان پریشی دوران کودکی نیستند ( باراباس .ا & باراباس .ام۲ ،۱۹۹۶ ).

عوامل روانی – اجتماعی

گرچه در مطالعاتی اشاره شده است که اختلال بیش فعالی – کمبود توجه در ارتباط با استرس های

فامیلی ومصائب روانی – اجتماعی می باشد. اما معلوم نشده است که این ناملایمات روانی – اجتماعی علت اختلال بیش فعالی – کمبود توجه باشد وبیشتر بنظر میرسد که در ارتباط با شدت علائم باشند. مثلا” دیده شده است که مادرانی که کودکانشان همراه با اختلال بیش فعالی – کمبود توجه علائم همراه با افسردگی یا اضطراب دارند( راپورت ۱، ۱۹۸۹ ) .

علل اکتسابی اختلال بیش فعالی – کمبود توجه :

ارتباط مابین جراحات تروماتیک مغزی واختلال نقص توجه وبیش فعالی گزارش شده است . حدود ۴۰ درصد از کودکانی که دچار جراحات تروماتیک شدید مغزی شده اند، علائمی از تحریک پذیری وبی توجهی را نشان داده بودند . اگرچه کریستین وهمکارانش گزارش کرده اند که کودکانی که پس از ضربه به سر مبتلا به اختلال بیش فعالی – کمبود توجه شده بودند . سطوح بالاتری از مشکلات را نیز از بیش داشتند ، این سؤال مطرح میشود که کدام علت وکدام معلول می باشد ؟

۱.Rapport

قسمتی از منابع:

۱- کاپلان . سادوک ب (۱۳۸۶) ، خلاصه روانپزشکی . ی پور افکاری ، نصرت اله ، چاپ اول ، تبریز ، انتشارات ذوقی

۲-کاپلان ، هارولد ; سادوک ، بنجامین ، جی ( ۲۰۰۷ ) .خلاصه روانپزشکی ی فرزین رضاعی (۱۳۹۰) ، چاپ چهارم ، تهران انتشارات ارجمند

۳ – سادوک & سادوک (۲۰۰۶ ) خلاصه روانپزشکی رفیعی( ۱۳۸۸) چاپ دوم ، تهران انتشارات جیحون

۴ – اسنل ، ریچارد ( ۲۰۱۰ ) . نورو آناتومی بالینی ی دکتر رضا شیرازی وهمکاران (۱۳۸۹ ) چاپ اول ، تهران انتشارات اندیشه

۵ – لافون ، ر . ( ۱۳۷۵ ) . ریشه های روانی رفتار کودک ، ی سردری ، م ، ج . انتشارات خانواده

۶- آیزنک . مایکل . دبلیو ( ۱۳۸۶ ) روانشناسی شناختی حافظه ، دکتر حسین زارع چاپ دوم ، تهران آییژ

۷- دکتر آذرنگی .داوود (۱۳۹۲) ، گزارش بیماری بیش فعالی ودرمانهای نوین با نوروفیدبک

۸-چویل و موریس ( ۱۳۸۸ ) ، روانشناسی بالینی کودک ، ی محمد رضا نائینیان و همکاران، تهران ، انتشارات رشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.