معماری – دانشکده معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
18 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معماری – دانشکده معماری دارای ۱۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معماری – دانشکده معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز معماری – دانشکده معماری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معماری – دانشکده معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معماری – دانشکده معماری :

معماری – دانشکده معماری

مقدمه

تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا می‌کند. تمامی کشورهای در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیروهای انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارتهای لازم را فرا می‌گیرند در غیر اینصورت این نیروی بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمی‌نماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات می‌افزاید. ارائه الگوی مناسب جهت ساماندهی قصایی دانشکده معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصصهای لازم برای تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جزوه حاضر مطالعاتی است در جهت رسیدن به این امر.

شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی

ویژگی‌های عمومی پردیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

مجموعه‌های دانشگاهی اعم از مجتمع‌های بزرگ و دانشکده‌های تک رشته‌ای، پردیس نامیده می‌شوند. سیمای مطلوب دانشگاه‌ها با مشخصه کلی کالبدی آن تعیین می‌گردد و باید با هدف‌ها و مشخصات آموزش و اوضاع کلی محیط هماهنگ باشد. انواع پردیس‌ها در رابطه با مسائل شهری، در گروه‌های زیر دسته بندی می‌شوند:

  • پردیس پراکنده داخل شهر

در چنین پردیسی، ساختمان‌های دانشگاه یا مدرسه آموزش عالی به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر قرار دارند و بین ساختمانهای و فضای آموزشی مختلف را فضاهای عمومی شهر پر می‌کند. این نوع پردیس‌ها باعث می‌شوند که همبستگی محیط آموزشی و شهر بیشتر شده و تحرک فرهنگی بوجود آید، واحدهای آموزشی از استقلال نسبی برخوردار شوند و شهر از موقعیت مؤسسات آموزش عالی شدیداً متأثر گردد. ایجاد چنین پردیس‌هایی وقتی مناسب است که امکانات ارتباطی در شهر به اندازه کافی وجود داشته باشد و زمین‌های قابل ساخت در قطعات مناسب در داخل شهر در دسترس باشند.

  • پردیس مجتمع چند یاخته‌ای داخل شهر

در چنین پردیسی، کلیه ساختمان‌ها در یک محوطه بسته قرار می‌گیرند و بین ساختمان‌ها و فعالیت‌های مختلف واحدهای آموزشی، فضایی جز آنچه که متعلق به دانشگاه باشد، وجود ندارد. در واقع این نوع پردیس‌ها ارتباطی با شهر ندارند و برای ایجاد این پردیس‌ها، نیاز به قطعه زمین وسیعی در داخل شهر است. مجتمع بودن کلیه واحدهای آموزشی در یک محوطه باعث می‌شود که دانشجویان بیشتر با یکدیگر تماس داشته باشند و توجه آنان بیشتر جلب مسائل خاص دانشگاهی گردد تا به زندگی روزمره شهری و مسائل آن.

  • پردیس مجتمع خارج از شهر

در چنین پردیسی، کلیه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه در محوطه وسیعی بدون امکان دسترسی مستقیم به کلیه تأسیسات شهری وجود دارد. ایجاد چنین پردیسی ایجاب می‌کند که مسائل خاص شهری اهمیتی از دیدگاه آموزش نداشته باشد و محوطه دانشگاه خود به صورت شهری خود کفا درآید.

طرح و بافت

سطح پرداخت یا تمام شده بیشتر مصالح ساختمانی دارای بافت یا طرح رنگی می‌باشد. در طرحهای بزرگ (با مقیاس بزرگ) که اجزاء سطح به وضوح قابل تشخیص هستند. هر یک از اجزاء به رنگ خود دیده می‌شوند. اما طراحهای با مقیاس کوچک، تنها به رنگ غالب (رنگی که بیشتر از دیگر رنگها به کار رفته) یا به رنگ مرکب دیده می‌شوند. با کاهش مقیاس، یا با افزایش فاصله دید، تمایزهای مشخص تر در رنگ، اثر خود را از دست می‌دهد.

معماری – دانشکده معماری
فهرست مطالب

عنوان : دانشکده معماری صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………………… ۴

فصل اول : شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی …… ۶

ویژگی‌های عمومی پردیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ………….. ۷

آرایش وسازماندهی فضائی جزء بناها ……………………………………………… ۹

اصول و ضوابط طراحی و فضاهای دانشکده‌ای ………………………………. ۱۰

فصل دوم : استانداردها (ابعاد و فضاهای مورد نیاز)………………………… ۲۱

پلکان …………………………………………………………………………….. ۲۲

راهروها و مسیرهای شیب دار ………………………………………………….. ۲۳

دربها ………………………………………………………………………………… ۲۴

کیفیت هوا ………………………………………………………………………….. ۲۵

راندمان دید ……………………………………………………………………………. ۲۶

روشنایی مصنوعی ……………………………………………………………………. ۲۶

رنگ ………………………………………………………………………………… ۲۸

طرح و بافت …………………………………………………………………… ۳۴

نویز (اغتشاش صوتی) وآکوستیک ……………………………………………………. ۳۴

حساسیت نسبت به ارتعاشات …………………………………………………… ۳۵

مسیرهای پیاده رو ……………………………………………………………… ۳۹

دسترسی و مسیر گردش یا سیرکولاسیون ……………………………………….. ۳۹

تئاترها و سالن‌های سخنرانی…………………………………………. ۴۰

شکل اساسی ……………………………………………………………………….. ۴۱

سالن‌های سخنرانی : صندلی‌ها ……………………………………………………….. ۴۳

سالن‌های سخنرانی : مقررات آتش نشانی …………………………………………. ۴۷

آکوستیک ………………………………………………………………………. ۴۷

فصل سوم : شرح برنامه دانشکده معماری ……………………………………….. ۴۸

آشنایی با رشته‌های آموزشی دانشکده …………………………………………….. ۴۹

دوره کارشناسی معماری ………………………………………………………………… ۴۹

دوره کارشناسی ارشد معماری ……………………………………………………….. ۵۲

فصل چهارم : بررسی نمونه‌های مشابه ……………………………………………. ۵۳

یوگینا آفتاندلیانس ………………………………………………………………. ۵۴

دانشکده هنرهای زیبا……………………………………………………………. ۵۵

دانشکده معماری اپورتو، (OPORTO) ……………………………………………. 62

دپارتمان زمین شناسی، دانشکده آویرو، پرتغال ………………………………… ۶۴

کلاس بلوک ۳، دانشگاه آلیکان …………………………………………………………. ۶۷

دانشکده حقوق، دانشگاه جیرونا ………………………………………………………. ۶۸

کالج آموزشی معلمان، (setubal)………………………………………………………. 69

فصل پنجم : شناخت بستر طرح ……………………………………………………….. ۷۲

محدوده سایت……………………………………………………………………….. ۷۳

فصل ششم : اقلیم …………………………………………………………………… ۷۴

روشهای دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ………………………………. ۷۵

نیازهای حرارتی و فضاهای داخلی ساختمان ……………………………………. ۹۱

فصل هفتم : معرفی ………………………………………………………………. ۹۹

برنامه فیزیکی ………………………………………………………………………………. ۱۰۰

طراحی (معماری، سازه، تأسیسات) ……………………………………………….. ۱۰۲

معماری …………………………………………………………………………………………. ۱۰۴

سازه …………………………………………………………………………………………….. ۱۰۷

تأسیسات ………………………………………………………………………………………. ۱۰۹

اسناد و مدارک ………………………………………………………………………………. ۱۱۰

منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………. ۱۱۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.