بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار دارای ۱۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار :

بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار

چکیده

مطالعه شرکت­ها بیانگر آن است که با توجه به تغییرات زیاد محیط کسب و کار، شرکت­های موفق علاوه بر اینکه از رقبای خود بهتر کار می­کنند، با تغییرات محیطی خود نیز سازگارترند و در مواجهه با محیط متغیر، برنامه ریزی لازم را دارند. به گونه­ای که توجه به مشخصه­های محیطی کسب و کار در انتخاب ساختارها و استراتژی­های سازمانی باعث بهبود عملکرد در شرکتها می­شود.

در این فایل رابطه بین همسویی مشخصه­های محیطی کسب و کار، اولویت­های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار در شرکت­های قطعه ساز خودروی شهرک­های صنعتی استان سمنان مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر اساس ادبیات موجود درباره مشخصه­های محیطی کسب و کار، اولویت­های رقابتی، ساختار زنجیره تامین و عملکرد کسب و کار، یک مدل نظری توسعه داده شد و نتایج فرضیات بصورت تجربی مورد ارزیابی قرار گرفت.

داده های این فایل با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد. کلیه شرکت های تولیدی قطعه ساز خودرو واقع در سطح استان سمنان که جمعا ۲۱۳ شرکت می‌باشند، قلمرو فایل حاضر می‌باشد و از آنجا که آگاه‌ترین افراد نسبت به شرکت، مدیران ارشد می‌باشند، لذا پاسخ دهندگان مدیران ارشد این شرکت‌ها می‌باشند و بنابر این سطح تحلیل این فایل سازمان می‌باشد. تعداد نمونه این فایل ۱۳۰ شرکت بوده است.

بر اساس میانگین سؤالات مطروحه در مورد عملکرد، شرکت‌ها به ترتیب، لیست شدند. نیمه اول شرکت‌ها با توجه به این لیست، شرکت‌های با عملکرد بالا و نیمه دوم، شرکت‌های با عملکرد پایین در نظر گرفته شدند. سپس همسویی بین مشخصه‌های محیطی کسب‌و‌کار، اولویت‌های رقابتی و ساختار زنجیره تامین، هم برای شرکت‌های با عملکرد بالا و هم برای شرکت‌های با عملکرد پایین آزموده شد تا فرضیه اصلی فایل بررسی شود. طبق فرضیه اصلی فایل، در شرکت‌های با عملکرد بالا، بین مشخصه‌های محیطی کسب‌و‌کار، اولویت‌های رقابتی و ساختار زنجیره تامین همسویی وجود دارد (وجود همسویی استراتژیک) و در شرکت‌های با عملکرد پایین، این همسویی استراتژیک، وجود ندارد. بررسی همسویی استراتژیک، از طریق مدل یابی معادلات ساختاری انجام شد.

واژه‌های کلیدی: همسویی استراتژیک، اولویت های رقابتی، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت عملکرد

مقدمه

در طول چهل سال گذشته، ماهیت محیط کسب ‌و ‌کار با ترکیبی از تغییرات الگوی تقاضا، تغییرات تکنولوژی و جهانی شدن، دچار دگرگونی شده‌است. امروزه نیازهای بازار، ناپایدار و پراکنده شده‌است و مانند گذشته نمی‌توان مشتریان را به‌راحتی طبقه‌بندی کرد. آن‌ها تقاضای ارزش بالاتر، تنوع بیش‌تر، خدمات بهبود یافته در زمان کم‌تر و شتاب در نوآوری محصول را دارند (خیمتریکس، ۲۰۰۴). دیکن(۲۰۰۳) بیان می‌دارد از دهه ۸۰ میلادی، شتاب گرفتن پیشرفت در تولید، ارتباطات، اطلاعات، و فن‌آوری‌های حمل و نقل، به همراه توجه به ایده بازار آزاد، موجب آشفتگی تدریجی محیط کسب‌ و ‌کار به‌دلیل افزایش تنوع، سرعت تغیرات غیر قابل پیش بینی، پیچیدگی و فشار رقابتی شد (تینگ چی، کیلداف و گراگیا، ۲۰۰۹).

قسمتی از متن

مینتزبرک(۱۹۷۹) چهار مولفه را برای دربرگرفتن همه حالات مشخصه‌های محیطی کسب و کار معرفی نمود: تنوع، پیچیدگی، پویایی و بخشندگی. دس و برد (۱۹۸۴) با استفاده از روش تجربی و اطلاعات دسته‌بندی‌شده، جهت بیان رابطه بین شرکت‌ها و محیط، سه مولفه محیطی را بیان نمودند: بخشندگی، پویایی و پیچیدگی.

در این فایل با توجه به مولفه‌های معرفی شده از طرف مینتزبرگ و همچنین فایلات صورت گرفته توسط دس و برد، چهار بعد برای شناسایی محیط کسب و کار در نظر گرفته می­شود که در زیر می­آید.

تنوع محیطی

تنوع به درجه‌ای که سازمان با شرایط همگن یا پراکنده مواجه است، اشاره دارد. تنوع محیطی، به واسطه تنوع فعالیت‌هایی که باید انجام پذیرد روی ساختار سازمانی اثر می­گذارد (مینتزبرگ، ۱۹۷۹).

پیچیدگی محیطی

پیچیدگی محیطی به نبود تجانس، تنوع و تعدد عوامل موجود در بخش‌های مختلف محیط سازمان اشاره دارد. مدیران سازمان، به‌خاطر این‌که همواره خود را از یک سو در میان تصمیمات سیاسی و از سوی دیگر واقعیت‌های عملی می‌یابند، همواره با پیچیدگی محیطی روبه‌رو هستند. تصمیمات سیاسی گاهی برای اهداف سیاسی گرفته‌می‌شوند و نمی‌توانند به‌درستی با واقعیت‌های عملی تطبیق داده‌شوند. مدیران در چنین وضعیتی با یک معمای حل‌ناشدنی مواجه می‌شوند. یک عامل پیچیدگی دیگر برای سازمان‌ها، واقعیت‌های اقتصادی در قالب محدودیت‌های بودجه‌ای است، چراکه ملزم به ارائه خدمات بیشتر با بودجه محدود هستند.

پویایی محیطی

پویایی به سرعت و پیش‌بینی تغییرات در محیط اشاره دارد؛ که ناشی از تغییرات فن‌آوری، تغییرات تقاضا و عکس العمل های رقابتی می‌باشد. سازمان‌ها دایماً با تغییر و بی‌ثباتی محیطی مواجه هستند، که این بی‌ثباتی‌ها بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها، بودجه‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های راهبردی دیده می‌شوند. محیط‌های پویا باعث می‌شوند سازمان‌ها وضعیت کارآفرینانه به خود بگیرند و کارآفرینی را تشدید نمایند (قوچانی و یزدانی، ۱۳۹۰).

بخشندگی محیطی

بخشندگی محیطی اشاره به فراوانی و یا کمیابی منابع مورد نیاز برای سازمان‌هایی دارد که در یک محیط فعالیت می‌کنند، و بر بقا و رشد آن‌ها و نیز بر توانایی سازمان‌های جدید برای ورود به آن محیط تأثیر می‌گذارد (تانگ، ۲۰۰۸). حمایت اغلب در مقیاس معکوس و به عنوان خصومت محیطی اندازه‌گیری می‌شود (وارد و دیگران، ۱۹۹۶).

بررسی رابطه همسویی بین مشخصه های محیطی کسب و کار، اولویت های رقابتی و ساختار زنجیره تامین با عملکرد کسب و کار
فهرست مطالب

فصل اول.. ۱

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۲- بیان مساله و تبیین موضوع. ۳

۱-۳- ضرورت و اهمیت انجام فایل.. ۴

۱-۴- کاربردهای فایل.. ۵

۱-۵- اهداف فایل.. ۵

۱-۶- فرضیه‌های فایل.. ۶

۱-۷- قلمرو مکانی و زمانی فایل… ۶

۱-۸- تعاریف عملیاتی متغیرهای فایل… ۷

۱-۸-۱- مشخصه‌های محیطی کسب ‌و‌ کار. ۷

۱-۸-۲- اولویت‌های رقابتی.. ۷

۱-۸-۳- ساختار زنجیره تامین.. ۷

۱-۸-۴- عملکرد کسب‌‌و‌کار. ۸

فصل دوم. ۹

۲-۱- مبانی نظری.. ۱۱

۲-۱-۱- محیط کسب و کار. ۱۱

۲-۱-۲- اولویت­های رقابتی.. ۱۶

۲-۱-۳- طراحی و ساختار سازمانی.. ۲۰

۲-۲- تئوری های طراحی سازمان. ۲۶

۲-۳- تئوری‌های اقتضایی طراحی سازمان. ۲۸

۲-۴- ساختار زنجیره تامین.. ۳۰

۲-۴-۱- زنجیره تامین ناب و چابک… ۳۴

۲-۴-۲- عملکرد کسب و کار شرکت… ۴۰

۲-۵- پیشینه فایل.. ۴۳

۲-۵-۱- مطالعات داخلی.. ۴۳

۲-۵-۲- مطالعات خارجی.. ۴۴

۲-۶- جمع بندی.. ۴۶

فصل سوم. ۴۸

۳-۱- روش فایل.. ۴۹

۳-۲- جامعه آماری.. ۵۰

۳-۳- نمونه آماری و روش نمونه­گیری.. ۵۰

۳-۴- روش گردآوری اطلاعات.. ۵۰

۳-۴-۱- ابعاد محیط کسب و کار. ۵۲

۳-۴-۲- ابعاد اولویت‌های رقابتی.. ۵۲

۳-۴-۳- ابعاد ساختار زنجیره تامین.. ۵۲

۳-۴-۴- مقیاس ارزیابی عملکرد کسب و کار. ۵۳

۳-۵- روایی و پایایی پرسشنامه. ۵۳

۳-۵-۱- روایی.. ۵۳

۳-۵-۲- پایایی.. ۵۴

۳-۶- روش تجزیه و تحلیل‌ 55

۳-۶-۱- مدل‌یابی معادلات ساختاری.. ۵۵

۳-۶-۱- ۱- نرم افزار مورد استفاده. ۵۶

۳-۶-۱-۲- شاخص های برازش در آموس… ۵۸

۳-۶-۲- آزمون نرمال بودن داده­ها ۶۰

۳-۶-۳- ضریب همبستگی.. ۶۰

فصل چهارم. ۶۱

۴-۱- مشخصات پاسخ دهندگان و جامعه آماری.. ۶۲

۴-۱-۱- آمار توصیفی سوالات.. ۶۹

۴-۲- آمار استنباطی.. ۷۰

۴-۲-۱- نتایج بررسی روایی.. ۷۱

۴-۲-۲- نتایج بررسی پایایی.. ۷۶

۴-۲-۴- همبستگی بین متغیرهای فایل… ۷۷

۴-۳- یافته‌های فایل.. ۷۸

۴-۳-۱- مدل معادلات ساختاری.. ۷۸

۴-۳-۲- تحلیل مدل های ساختاری.. ۸۰

۴-۳-۳- بررسی فرضیه‌های اصلی فایل.. ۸۲

فصل پنجم. ۸۵

۵-۱- بحث و نتیجه گیری.. ۸۶

۵-۱-۱- فرضیه اصلی.. ۸۷

۵-۱-۲- فرضیه­های جانبی.. ۸۹

۵-۱-۲-۱- فرضیه جانبی ۱. ۸۹

۵-۱-۲-۲- فرضیه جانبی ۲. ۸۹

۵-۱-۲-۳- فرضیه جانبی ۳. ۸۹

۵-۱-۲-۴- فرضیه جانبی ۴. ۹۰

۵-۱-۲-۵- فرضیه جانبی ۵. ۹۰

۵-۱-۲-۶- فرضیه جانبی ۶. ۹۰

۵-۲- پیشنهادهای برگرفته از فایل… ۹۰

۵-۲-۲- پیشنهاد فایلی.. ۹۲

۵-۳- محدودیت ها ۹۳

منابع ومآخذ.. ۹۴

منابع فارسی.. ۹۵

منابع انگلیسی.. ۹۵

پیوست ها. ۱۰۰

پرسشنامه. ۱۰۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.