نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد دارای ۱۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد :

نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد

چکیده

در دنیای کنونی با افزایش جمعیت و رشد سریع تغییرات ، جوامع به سرعت در حال گسترش ، رشد و شکوفایی هستند که در این میان کارآفرینی در عصر مدرن امروزی یکی از اصلی ترین راهبردهای بنیادی هر کشور محسوب می شود . در حقیقت در یک اقتصاد پویا ، تمامی عوامل همواره در حال تغییرات مداوم هستند و در این وضعیت فرد کارآفرین به عنوان یک تعدیل کننده قوی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید ، نقش تعیین کننده و مهمی را در زندگی بشر و پیشرفت جامعه انجام می دهد . در واقع این فایل با هدف بررسی نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت گرفته است. روش فایل در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد ، همچنین جامعه آماری این فایل دانشجویانی هستند که در سال های ۹۱ و ۹۲ در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه مذکور شروع به تحصیل کرده اند ، که تعداد ۲۷۸ نفر به عنوان نمونه آماری از طریق جدول مورگان انتخاب شدند . برای گردآوری اطلاعات لازم از پرسشنامه استاندارد گرایش بین فردی و خوداشتغالی که به تایید اساتید و صاحبنظران مدیریت هم رسید استفاده گردید . در این فایل پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که نتایج حاکی بر پایایی قوی پرسشنامه بود . تجزیه و تحلیل داده های فایل در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی می باشد . نتایج حاصل از این فایل بیان می کند که بین انگیزه وابستگی و علاقه به حرفه های کارآفرینی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رابطه ی معناداری وجود دارد .

واژگان کلیدی : انگیزه وابستگی ، علاقه به کارآفرینی

مقدمه :

امروزه تمامی نظام های بشرساخت به نوعی تغییر و تحولات سریعی را تجربه می کنند و در این میان دانشگاه ها که همواره مدعی تربیت نیروی انسانی برای توسعه هستند از این قاعده مستثنی نمی باشند . در واقع دانشگاه ها عهده دار نوع مهمی از سرمایه گذاری در منابع انسانی هستند که با فراهم سازی زمینه بالندگی دانش ، مهارت و نگرش نیروی انسانی در حوزه های فنی ، حرفه ای و مدیریتی و با پیشرفت های فایلی ، فناورانه و علمی که به ارمغان می آورند زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی فراهم می سازند .

پاره ای از متن

بر اساس آمار ، تعداد دانش آموختگان کشور در طول ۲۰ سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است اما کیفیت دانش آموختگان و سازگاری تخصصی آنها با نیازهای جامعه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در واقع دانش آموختگان موفق کسانی هستند که نه فقط به مهارت های تخصصی مجهزند ، بلکه مهارت هایی چون خلاقیت ، نوآوری ، ریسک پذیری ، تحمل ابهام ، توفیق طلبی ، اعتماد به نفس و … به طور نسبی در آنان نهفته باشد و دانشگاه ها نیز به پرورش این مهارت ها بپردازند و تا زمانیکه این خصوصیات در دانشجویان پرورش نیابند، ایده های نو و برنامه ریزی برای عملیاتی کردن آنها و بطور کلی بهره برداری از تخصص و در نهایت کارآفرینی امکان پذیر نخواهد بود . (فلاح حقیقی و همکاران ؛ ۱۳۹۰) بر همین اساس فایل حاضر با هدف بررسی انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت گرفته تا با ارائه تحلیلی از وضعیت دانشجویان زمینه راه گشایی برای توسعه کارآفرینی فراهم آورد .

کارآفرینی فرآیند پویای خلق ثروت تدریجی است . ثروت به وسیله افرادی خلق می شود که ریسک های عمده ای در قالب سهم ، زمان و یا تعهد کارراهه ای[۱] یا فراهم کردن ارزش برای برخی از کالاها و خدمات تحمل می کند . کالا و خدمات ممکن است جدید یا منحصر به فرد باشد یا نباشد اما ارزش باید تا حدی از جانب کارآفرین دریافت و تخصیص مهارت ها و منابع ضروری به صورت تدریجی حاصل شود .(دانایی فرد ، ۱۳۸۶ )شرکت هایی که رفتارهای کارآفرینانه را ابراز می کنند ، سودآوری و رشد آنها بیشتر از شرکت هایی است که سیستم های کارآفرینی را قبول نمی کنند . در نتیجه امروزه کارآفرینی یک روش و رفتار دائمی است که شرکت ها باید توسعه دهند . (فرانکو[۲] ، ۲۰۱۳)لغت کارآفرینی نزدیک به ۲۰۰ سال است مورد استفاده قرار می­گیرد که مفهوم سنتی تأکید بر تلاش­هایی داشت که یک فرد، بینشی را به کسب­وکاری موفق تبدیل می­نمود. اما اخیراً کارآفرینی به عنوان فرآیندی که می­تواند در سازمان­های گوناگون بدون در نظر گرفتن نوع و اندازه رخ دهد، مفهوم­پردازی شده است (کاظمی ، ۱۳۸۹ )


[۱]Career Commitment[2]Franco

نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………………۱

فصل اول : کلیات فایل

۱-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………۳

۱-۲- بیان مسأله فایل ……………………………………………………………………………………………………….۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت اجرای فایل …………………………………………………………………………………۶

۱-۴- چارچوب نظری فایل……………………………………………………………………………………………….۷

۱-۵- اهداف اساسی فایل …………………………………………………………………………………………………۸

۱-۶- فرضیه های فایل ……………………………………………………………………………………………………..۸

۱-۷- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای فایل …………………………………………………………………۹

۱-۸- قلمرو فایل …………………………………………………………………………………………………………..۱۰

۱-۹- نتیجه گیری و جمع بندی فصل اول ……………………………………………………………………………۱۰

فصل دوم : مبانی نظری فایل

۲-۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۲-۲- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی ………………………………………………………………………………………۱۳

۲-۲-۱- سیر تحول تاریخی کارآفرینی ………………………………………………………………………………..۱۶

۲-۲-۱-۱- دوره اول : قرن۱۵ و ۱۶ میلادی « صاحبان های بزرگ » ………………………………17

۲-۲-۱-۲- دوره دوم : قرن ۱۷ میلادی « مخاطره پذیری » …………………………………………………….17

۲-۲-۱-۳- دوره سوم : قرون ۱۸ ، ۱۹و اوایل قرن بیستم« تمایز کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد » …………………………………………………………………………………………………………………………. 17

۲-۲-۱-۴- دوره چهارم : دهه های میانی قرن بیستم میلادی « نوآوری » ……………………………….. 17

۲-۲-۱-۵- دوره پنجم : دوران معاصر « رویکرد چند جانبه » ……………………………………………….18

۲-۲-۲ انواع کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………………۱۸

۲-۲-۲-۱ کارآفرینی مستقل ……………………………………………………………………………………………….۱۸

۲-۲-۲-۲ کارآفرینی سازمانی ……………………………………………………………………………………………..۱۹

۲-۲-۲-۳ کارآفرینی شرکتی ………………………………………………………………………………………………۱۹

۲-۲-۲-۴ کارآفرینی دولتی ……………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۲-۲-۵ کارآفرینی از راه دور …………………………………………………………………………………………..۲۰

۲-۲-۲-۶ کارآفرینی ارزشی یا اجتماعی ………………………………………………………………………………۲۰

۲-۲-۲-۷ کارآفرینی اطلاعاتی ……………………………………………………………………………………………۲۰

۲-۲-۲-۸ کارآفرینی زوجی ……………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۲-۲-۸ کارآفرینی فناورانه ………………………………………………………………………………………………۲۱

۲-۲-۲-۹ : کارآفرینی زنان ………………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۲-۳ تعریف فرد کارآفرین …………………………………………………………………………………………….۲۲

۲-۲-۴ ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی(روان شناختی ) فرد کارآفرین ………………………………..۲۳

۲-۲-۵ عوامل موثر بر ظهور کارآفرینان ……………………………………………………………………………….۲۶

۲-۲-۶ اهمیت و ضرورت کارآفرینی …………………………………………………………………………………..۲۷

۲-۲-۷ رویکردهای کارآفرینی ……………………………………………………………………………………………۲۸

۲-۲-۷-۱ رویکرد شخصی ……………………………………………………………………………………………….۲۸

۲-۲-۷-۱-۱ خصوصیات روانشناختی ……………………………………………………………………………….۲۸

۲-۲-۷-۱-۲ خصوصیات جمعیت شناختی ………………………………………………………………………….۲۹

۲-۲-۷-۲ رویکرد رفتاری (انسان شناسی ) …………………………………………………………………………۲۹

۲-۲-۷-۳ رویکرد محیطی (رویکرد جامعه شناسی ) …………………………………………………………..۲۹

۲-۲-۷-۴ رویکرد اقتصادی ……………………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۲-۸ پیامدهای کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………..۳۱

۲-۲-۹ عوامل موثر بر کارآفرینی …………………………………………………………………………………………۳۲

۲-۳ انگیزه وابستگی

۲-۳-۱ تعریف انگیزش ……………………………………………………………………………………………………..۳۵

۲-۳-۲ انواع انگیزه ……………………………………………………………………………………………………………۳۷

۲-۳-۲-۱ انگیزه بیرونی ……………………………………………………………………………………………………۳۷

۲-۳-۲-۲ انگیزه درونی ……………………………………………………………………………………………………۳۷

۲-۳-۳ ویژگی های انگیزه …………………………………………………………………………………………………۴۰

۲-۳-۴ انگیزه مهمترین عامل بهره وری ………………………………………………………………………………۴۰

۲-۳-۵عوامل ضدانگیزشی کارآفرینی …………………………………………………………………………………..۴۱

۲-۴ پیشینه فایلات

۲-۴-۱ مطالعات داخلی ……………………………………………………………………………………………………..۴۲

۲-۴-۲ مطالعات خارجی ……………………………………………………………………………………………………۴۶

۲-۵ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………….۵۰

فصل سوم : روش شناسی فایل

۳-۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….۵۲

۳-۲- روش فایل ……………………………………………………………………………………………………………۵۳

۳-۳- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………….۵۳

۳-۴- نمونه آماری و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………..۵۳

۳-۵ روش گردآوری و ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………۵۴

۳-۶ روایی ابزار گردآوری داده ها ……………………………………………………………………………………….۵۶

۳-۷ پایایی ابزار گردآوری داده ها ……………………………………………………………………………………….۵۶

۳-۸- روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………….۵۷

۳-۹- نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………۵۸

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………۶۰

۴-۲- توصیف متغیرهای فایل ………………………………………………………………………………………….۶۱

۴-۲-۲-سن ……………………………………………………………………………………………………………………..۶۲

۴-۲-۳-حمایت عاطفی ……………………………………………………………………………………………………..۶۳

۴-۲-۴-محرک مثبت ………………………………………………………………………………………………………..۶۴

۴-۲-۵-توجه …………………………………………………………………………………………………………………..۶۵

۴-۲-۶-مقایسه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………۶۶

۴-۲-۷-انگیزه وابستگی ……………………………………………………………………………………………………۶۷

۴-۲-۸-علاقه به کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………..۶۸

۴ -۳- آزمون فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………………..۶۹

۴-۳-۱- آزمون فرضیه اول ………………………………………………………………………………………………..۷۰

۴-۳-۲- آزمون فرضیه دوم ………………………………………………………………………………………………..۷۱

۴-۳-۳- آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………………….۷۲

۴-۳-۴- آزمون فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………….۷۳

۴-۳-۵- آزمون فرضیه اصلی ……………………………………………………………………………………………..۷۴

۴-۴ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………….۷۸

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….۸۰

۵-۲- نتایج فایل ………………………………………………………………………………………………………….۸۱

۵-۲-۱- نتایج مشخصات فردی گروه نمونه …………………………………………………………………………۸۱

۵-۲-۲- نتایج آزمون فرضیه ها …………………………………………………………………………………………..۸۱

۵-۳- پیشنهادات فایل …………………………………………………………………………………………………..

۵-۴- محدودیت های فایل ……………………………………………………………………………………………

۵-۵- پیشنهادات برای فایلات آتی ……………………………………………………………………………………

ضمیمه ها

ضمیمه الف : پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………..۸۶

ضمیمه ب : محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و خروجی های Spss مربط به هر متغیر …………………۹۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.