بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن :
بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن
فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات:۲۸
بررسی سیستم سوخت و اجزا و نحوه عملکرد آن
فهرست مطالب
مقدمه ………………..…………………………………
سیستم سوخت ………………….………………
چگونگی کار سیستم سوخت …………………….…………………
نسبت اختلاط سوخت و هوا …………………….………………..
لوله کشی سوخت ………………………….…………………………….
ساختمان کاربراتور ساده ……………………………….
اصول کاربراتور…………………………………………
کاربراتور ریگلاژ ……………………………………………………
بخش دوم : مدارهای کابراتور ……………………………….……………
الف – مدار شناور ………………………………………………………
ب – دریچه گاز ……………………………………………
ج- دستگاه شتاب دهنده …………………………………………………………
د- دستگاه ساسات ………………………………………………………………..
تامین سوخت ( بنزین ) ……………………………………………………………..
۱- باک بنزین ……………………….…………………………………
تعمیرات مخزن بنزین ………………….………………………………………
۲- صافی بنزین ……………….……………………………………………
۳- اتصالات لوله بنزین ……………….…..……………………………..
پمپ کردن بنزین به کاربراتور ……………….………………………………………..
صدای موتور نشانه کدام نقص فنی است ؟ ………………………………………
صدای تیک تیک یا کلیک کلیک پرتاب جرقه ……………………..…………………
فاصله زیاد سوپاپها ( فیلر سوپاپها ) ……………….………………………………..
سیلندر – پیستون – رینگها ………………………………………………….
آوانس بودن زمان جرقه ………………………………………….
ضربه حاصل از خودسوزی روی پیستون ( تق تق ) …………………………..
سیستم کاهش مصرف روغن اتومبیل ……………………..…………………………
آب بجای بنزین ………………………………..…………………………………..
مقدمه
تصفیه و تهیه بنزین اتومبیل – بنزین یکی از چند مشتقات نفتی است که از نفت خام بدست می آید نفت خام در تصفیه خانه و در داخل یک مخزن بلند فلزی تقطیر می شود . این مخزن را برج تقطیر جزء به جزء(Fractionating Tower) می گویند .
نفت خام در داخل کوره گرم شده و به درجه حرارتی می رسد که تمام مشتقاتی که باید تهیه گردند بصورت گاز در می آیند . گاز متصاعد شده پس از عبو از مراحل مختلف تقطیر شده و به مایع تبدیل می گردد .
بنزینی که از برج تقطیر بدست می آید دارای اکتان پایین است وبایستی عمل آورده شود و اکتان مناسب را کسب نماید و فرآیندی را طی نماید که عوامل زنگ زدگی و چسبندگی را از بین برده و یا اینکه حداقل آنها را بی اثر نماید . سپس به گرید یا درجات مختلف جداسازی شده و برای افزایش مقاومت آنها در برابر انفجار و نیز چلوگیری از یخ زدن کاربراتور، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود .
بنزین ، مخصوصاً برخی از گرید های بالا بعنوان فرآورده جانبی و به روش شیمیایی نیز تولید می گردد اما منبع اکثر بنزین ها نفت خام می باشد .
سیستم سوخت
۱-چگونگی کار سیستم سوخت : برای اینکه موتور به راحتی روشن شود و بدون اشکال گاز خورده . از نظر مصرف سوخت نیز مقرون به صرفه باشد و درعین حال بتواند تمام قدرت را تولید نماید و د رحین رانندگی خاموش نشود ، کاربراتور نقش اساسی خواهد داشت .
به طور خلاصه ، وظیفه کا ربراتور مخلوط کردن مقدار صحیح از سوخت با مقدار متناسب از هوا جهت احتراق در سیلندرها و نیز ارسال به موقع از مخلوط تبخیر شده مذکور به هر سیلندر و برابر نیاز آن می باشد . سیکل کامل کاربراتور از لحظه مخلوط شدن سوخت با هوا شروع شد ه و تا لحظه احتراق در سیلندرها ادامه دارد . از اینرو این سیکل شامل کاربراتور ، منیفولد هوا ، سوپاپ هوا ، وحتی اتاق احتراق و پیستون نیز می گردد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.