بررسی روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی در راستای ارتقای تعاملات اجتماعی :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

روانشناسی محیطی محملی نو برای جستجوی عوامل تاثیرگذار بر طراحی محیط است. در این علم سه عامل اساسی انسان، محیط و رابطه بین انسان و محیط را مورد بررسی قرار می گیرد تا چگونگی کنش و واکنش و تاثیرگذاری هریک را بر دیگری مشخص شود. براین اساس می توان روانشناسی محیط را با طراحی محیط و معماری در پیوند دید. این فرایند به صورت چرخه ای است که از ادراک شروع شده به شکل گیری رفتار و همچنین تغییر در محیط می انجامد. این تغییرات دوباره در این چرخه ادراک شده و این فرایند تکرار می شود. انسان به منظور ارضاء نیازهای خویش از محیط اطلاعاتی کسب می کند که در نتیجه سبب ادراک محیط خواهد شد. همچنین فضاهای عمومی بستر کالبدی تعاملات اجتماعی مردم است و دارای رسالتی برای افزایش سرمایه اجتماعی در جوامع، در بستر تعاملات و مراودات اجتماعی می دانند که می توانند بستری برای توسعه و شکل گیری هویت فردی و اجتماعی باشد. تعاملات اجتماعی در معنای کلی، مترادف با بالا بردن کیفیت زندگی انسان حاضر و نسل آینده با درنظر گرفتن استعدادها و ظرفیت های او و برآوردن نیازهای همه اقشار است و شاخص هایی هم چون افزایش سطح آموزش، عدالت اجتماعی و مشارکت مردمی و غیره دارد. بنابراین شناخت عوامل تاثیرگذار روانشناسی محیط بر ایجاد فضاهای عمومی مطلوب حایز اهمیت می باشد. مقاله حاضر با هدف شناخت عوامل تاثیرگذار روانشناسی محیط بر ایجاد فضاهای عمومی در راستا تعاملات اجتماعی، به روش اسنادی استوار است. یافته های مطالعات نشان می دهد، احساس جمعی و مواردی چون: عضویت، تاثیرگذار بودن، برآوردن نیازها و ارتباطات حسی مشترک در حیطه روانشناسی محیط در طراحی فضاهای عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.