نقش خودکارآمدی تدریس و مولفه های آن در پیش بینی مقاومت در برابر تغییر در بین معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش خودکارآمدی تدریس و مولفه های آن در پیش بینی مقاومت در برابر تغییر در بین معلمان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش خودکارآمدی تدریس و مولفه های آن در پیش بینی مقاومت در برابر تغییر در بین معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش خودکارآمدی تدریس و مولفه های آن در پیش بینی مقاومت در برابر تغییر در بین معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش خودکارآمدی تدریس و مولفه های آن در پیش بینی مقاومت در برابر تغییر در بین معلمان :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

تغییر، فرایند حرکت به سمت موقعیت های جدید در جهت بقای سازمان در دنیای رقابتی امروز است(عبدالغنی، ۲۰۱۴ .(تغییرات سازمانی شامل تغییرات در محیط سازمان، ساختار، فرهنگ، تکنولوژی و منابع انسانی سازمان می شود(هندریکسون، ۲۰۱۲ .(از نظر ۱ لابینکاو همکاران (۲۰۰۰ (ضرورت ایجاد تغییر و نوآوری شناخته شده و هیچ سازمانی نمیتواند به مدت طولانی نسبت به تغییر و نوآوری بیتوجهی نشان دهد و به تبع آن آموزش و پرورش نیز از این قانون مستثنی نیست. از آنجا که تغییر و تحول در آموزش و پرورش امری اجتناب ناپذیر است و در هر تغییری نیروی انسانی حرف اول را می زند لذا معلمان باید با شهامت نواوری و تغییر را بپذیرند و بدانند که هستی یک نظام آموزشی وابسته به تغییر است (اورک و درویش پور، ۱۳۸۸ .(تغییر در سازمان معمولا واکنش مقاومت آمیز کارکنان را با خود به دنبال دارد حتی اگر دلایل تغییر برای همه روشن باشد باز هم کسانی پیدا می شوند که در برابر آن مقاومت کنند هر قدر هم یک برنامه تغییر پیشنهادی از نظر فنی یا اداری کامل باشد این افراد هستند که آن کار را اجرا می کنند یا مانع اجرای آن می شوند(هادوی نژاد، ۱۳۹۳ .(همیشه اعمال تغییرات به سادگی انجام نمی شود و با موفقیت همراه نیست و دلیل آن عدم تمایل، آماده نبودن و درک نکردن و سرانجام مقاومتی است که کارکنان در برابر تغییر نشان می دهند. (اورک و درویش پور، ۱۳۸۸ .(مقاومت در برابر ۲ تغییر که برای اولین بار توسط کرت لوین(۱۹۴۰ (مطرح شد مسالهای است که به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است و یکی از بزرگترین موانع برای اجرایی کردن تغییرات در سازمان می باشد (هندریکسون،۲۰۱۲ .(مقاومت یک واکنش گریزناپذیر به هر تغییر مهمی است؛ افراد زمانی که که احساس نمایند امنیت و یا وضعیت آنها در معرض خطر قرار گرفته باشد در مقابل تغییر مقاومت میکنند تا از وضع فعلی دفاع نمایند و در واقع هدف مقاومت در برابر تغییر، محافظت از افراد در برابر اثرات واقعی و یا تخیلی است (جعفرپور،۱۳۸۹ .(رضاییان(۱۳۹۴ (مقاومت در برابر تغییر را یک پاسخ احساسی و رفتاری به تهدیدهای واقعی یا خیالی نسبت به یک کار جاری تثبیت شده می داند. در مورد مقاومت در برابر تغییر و ابعاد آن نظریات متفاوتی ارایه شده است. تقوایی (۱۳۷۹ (در پایان نامه خود به مقاومت در برابر تغییر و در معلمان پرداخته و آن را در سه بعد تغییرات مربوط به ساختار و تشکیلات، تغییرات مربوط به فرآیند آموزش و تغییرات مربوط به تکنولوژی تعریف کرده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.