بررسی رابطهبین آموزه های تربیتی اسلام،معلم معاصر،آموزش وپرورش نوین اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطهبین آموزه های تربیتی اسلام،معلم معاصر،آموزش وپرورش نوین اسلامی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطهبین آموزه های تربیتی اسلام،معلم معاصر،آموزش وپرورش نوین اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطهبین آموزه های تربیتی اسلام،معلم معاصر،آموزش وپرورش نوین اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطهبین آموزه های تربیتی اسلام،معلم معاصر،آموزش وپرورش نوین اسلامی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

درنوشتارحاضرکه ازنوع پژوهش های توصیفی- تحلیلی است،ابتدا مفهوم تربیت ازنگاه اسلامی وسکولاربررسی می شودو مفاهیمی ازآموزه های تربیتی اسلام بازگو میگردد ومقایسه آن با نظام تربیتی سکولارانجام شده وجامع تربودن تربیت اسلامی روشن می شود.سپس نگاه اسلام بهمعلم ومعلمی کردن بیان می شود و به ویژگی های یک معلم عصرحاضرباتوجه به آموزه های تربیتی اسلام اشاره شده وصلاحیت ها ومهارت های حرفه ای معلم قرن حاضر بیان گردیده؛ همچنین استانداردهای حرفه ای معلم کنونی بازگو میشود.درادامه مباحث اشاره میشودکهازدیداسلامی قطعا معلم باید درد انسان های دیگر راداشته باشد؛یعنی دغدغه مند باشد همانندپیامبر اسلام که آن را متذکرمیشویم. درادامه بحث نیزبرای داشتن یک آموزش وپرورش نوین،یعنی پیشرو با زمان ودرعین حال موردنظر دین اسلام،نیز مباحثی مطرح می گرددازجمله این کهاسلام با توجه به اصول ثابت خود، در مورد مسایل زیربنایی ازطریق اجتهاد روشمندواصول غیرثابت خود راه رابرای به روزآوری برنامه ها ونظام تربیتی سد نکرده،و با توجه به چالش ها و حاکمیت رسانه ها و فناوری اطلاعات وارتباطات )فاوا( لازم است که سیستم آموزشی ما وحتی بهدنبال آن یک سیستم آموزشی دینی نسبت وشیوه برخورد خود را با این موارد مشخص کند. که این نسبت وشیوه برخورد از مبانی دینی قابل برداشت است؛ که رویکردی فعال ومثبت)نه انفعالی ومنفی بینانه(است ونیزجهت گیری های عملی خودرا تعیین می نماید؛ یعنی به طورخلاصهبا نگاه دینی اینگونه بیان میشود که با تغییرات زمان نه باید دربست هماهنگی کرد و نه دربست وصد درصد مخالفت کرد، چون زمان را انسان میسازد و انسان موجودی است که میتواند زمان رادر جهت خوبی تغییر دهد ومیتواند درجهت بدی تغییر بدهد،پس با تغییراتی که درجهت خوبیاست باید هماهنگی کرد و با تغییراتی که درجهت بدی است، نه تنها نبایدهماهنگی کرد بلکه باید مخالفت کرد. درنهایت نتیجه گیری میشودکه علا رغم تمام چالشهای قرن حاضردستندرکاران نظام تعلیم وتربیت ومعلمان وسایرین ،همه وهمه، دست دردست هم بایدبا بهره گیری ازاصولتربیتی ناب وغنی اسلامی، متناسب با پیشرفت ها ونیاز های روز پیش روند تا آموزش وپرورش نوین اسلامی وبه تبع آن، جامعه ای پویا والگو ودرعین حال تمدن ساز،داشته باشیم. هدف مقاله این است که با بهره گیری ازآموزه های تربیتی اسلام وپیوندآنها بامعلمی کردن درقرن حاضر،تا حدی خلا وسردرگمی را که در هدف،راه، روش واصول برای بعضی ازدستندرکاران نظام های آموزشی برای داشتن یک آموزش وپرورش نوین اسلامی در دنیای کنونی مشهود است پاسخ گو باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.