بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه تیزهوشان شهرگرگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه تیزهوشان شهرگرگان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه تیزهوشان شهرگرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه تیزهوشان شهرگرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه تیزهوشان شهرگرگان :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف ا سا سی از انتخاب مو ضوع و انجام تحقیق در زمینه خلاق یت دانش آموزان و نگر شهای فرزند پروری والدین ، د ستیابی به نتایجی است که احتمالا حاکی از ارتباط برخی از عوامل بین آنهاست . فرضیه اصلی تحقیق عبارت است از بین نگرشهای فرزند پروری والدین و ر شد خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد . در فر ضیه های فرعی ، برر سی را بطه خلاقیت با جن سیت ، پایههای تح صیلی ، متغییرهای دموگرافیک و… مد نظر بوده ا ست . برای انجام پژوهش از روش تو صیفی ) پیمای شی ( ا ستفاده شده ا ست. نوع نگرش فرزند پروری والدین به عنوان متغییر م ستقل و میزان خلاقیت دانش آموزان به عنوان متغییر واب سته در نظر گرفتهشده است . به منظور آزمون فرضیه های تحقیق ، اطلاعات مورد نیاز از طریق اجرای دو پر س شنامه به شرح زیر جمع آوری شده است.۱ – آزمون زمینه یابی مداد کاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت۲ – پرسشنامه زمینه یابی ارزشیابی نگرش والدیناجرای هر دو پرسشنامه به روش سرشماری انج ام گرفته است . جامعه و نمونه آماری را ۲۰۹ نفر پسر و ۲۱۸ دختر ) جمعا ۴۲۷ نفر ( و والدین آنها تشکیل داده است. تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی مثل فراوانی ،میانگین ، ضریب همب ستگی پیر سون ، انحراف معیار ، آزمون t ، تحلیل واریانس و… به و سیله ب سته نرم افزار آماری SPSS13 صورت گرفته است . نتایج تحقیق حاکی است ۶ / ۱۱ % دانش آموزان خلاقیت بسیار زیاد ، ۲ / ۴۲ % خلاقیت زیاد ، ۷ / ۲۸ % خلاقیتکم و ۵ / ۱۷ % خلاقیت بسیار کم از خود نشان دادند که ۸ / ۵۳ % بالاتر از حد متوسط و ۲ / ۴۶ % نیز پایین تر از حد متوسط می باشد . اکثریت والدین ) ۵ / ۹۲ % ( نیز نگرش حد متوسطی به رشد خلاقیت فرزندان دارند. از نظر شیوه های فرزند پروری و میزان خلاقیتدانش آموزان رابطه آماری معنی داری بد ست نیامده ا ست ) ۲۰ % r= ( . یعنی والدین دیدگاههای تربیتی روشن و جهت داری که بتواند ر شد قوه ابتکار و نوآوری کودکان را پ شتیبانی و حمایت کند نداشته و در تربیت فرزندان گرای شات شدیدا محافظه کارانهای دارند که احتمالا می تواند دلیلی بر تقدم و اهمیت موفقیت تحصیییلی بر رشیید خلاقیت باشیید . ارتباط برخی از عوامل تشییکیل دهنده خلاقیت با نگرشهای والد ین ، جنسیت دانش آموزان ، تحصیلات و شغل والدین ، وضیت رفاهی خانواده ها و… که مربوطبه فرضییه های فرعی تحقیق می باشید قابل توجه اسیت . توزیع فراوانی میزان خلاقیت دانش آموزان نیز به ترتیب برای بسییارکم ، کم ، زیاد و بسییییار زیاد ۵ / ۱۷ ، % ۷ / ۲۸ ، % ۲ / ۴۲ % و ۶ / ۱۶ % می باشییید. تفاوت معنی داری از نظر میزان خلاقیت دربین پایه هایمختلف تحصیییلی مشییاهده نگردید. در مقام مقایسییه ، میزان خلاقیت کلی و عوامل چهارگانه خلاقیت )بسییط ، سیییالی، ابتکار و انعطاف پذیری ( دردختران بیشتر از پسران است . در مورد متغیرهای دموگرافیک ، نتایج حاکی اس ت : ۱ – خلاقیت سیالی فرزندان خانواده های مرفه کمتر اسییت. ۲ – اکثریت پدران ) ۵ / ۶۱ % ( و مادران ) ۹ / ۴۷ %( دانش آموزان دارای تحصیییلات عالی لیسییانس و بالاتر ه ستند. شغل اغلب مادران را خانه داری ) ۴۶ % ( و معلمی ) ۳ / ۲۵ % ( و شغل اغلب پدران را کارمندی) ۳ / ۳۸ %( و آزاد) ۲۷ )%تشکیل می دهد . بنابراین نتایج آزمون ، فر ضیه ا صلی و فر ضیه فرعی ۲ تحقیق را تایید نمی کند اما فر ضیه های فرعی ۱ و ۳ و ۴ مورد تایید هستند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.