تاثیرآموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و پیروی از درمان در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیرآموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و پیروی از درمان در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیرآموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و پیروی از درمان در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیرآموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و پیروی از درمان در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیرآموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی- رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و پیروی از درمان در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر میزان بهزیستی روانشناختی و متابعت درمانی در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه بیماران قلبی عروقی در دامنه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال بودند که طی بهار۱۳۹۳، به مرکز قلب تهران مراجعه نمودند. با استفاده از جدول کوهن و روش نمونه گیری در دسترس از میان جامعه آماری ۴۰ نفر از بیماران قلبی عروقی در دامنه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از مقیاس متابعت کلی (GAS) و متابعت اختصاصی (SAS) هیز و همکاران (۱۹۹۴) ؛ مقیاس بهزیستی روانشناختی- ۸۴ سوالی ریف(۱۹۸۹)؛ و پرسشنامه جمعیت شناختی محقق ساخته. البته پایایی و روایی این ابزار توسط پیشینه های گذشته تایید شده است. در این پژوهش گروه آزمایش تحت ۸ جلسه هفتگی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی- رفتاری قرار گرفته و گروه گواه نیز در لیست انتظار قرار گرفتند. داده های این پژوهش در سطح آمار توصیفی و استنباطی (روش تحلیل کوواریانس) تحلیل شدند. نتایج نشان داد، آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری در افزایش متابعت کلی و جزیی تاثیر معناداری دارد (۰۵/0P<)، از سوی دیگر این آموزش در افزایش میزان بهزیستی روانشناختی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب نیز موثر بوده است (۰۵/0P<). همچنین نتایج این پژوهش بر ارتقای میزان متابعت درمانی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به واسطه آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری و تاثیر آن در بهزیستی روانشناختی این بیماران تاکید می نماید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.