اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی ۹۵-۹۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی ۹۵-۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی ۹۵-۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد سال تحصیلی ۹۵-۹۴ :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان شهرکرد بوده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل و آزمایش می باشد. جامعه پژوهش دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه شهرکرد بوده است. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. ابزارهای اندازه گیری شامل پرسشنامه های سازگاری اجتماعی کالیفرنیا (۱۹۵۳) و مهارت های ارتباطی بارتون(۱۹۹۰) بوده است که بر روی دانش آموزان اجرا شد و۴۰ نفرکه نمره پایین تری کسب کردند به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. سپس گروه آزمایش،آموزش مهارت های اجتماعی را در ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای دریافت کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که،آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و ابعاد آن(قالب های اجتماعی، مهارت های اجتماعی، علایق ضداجتماعی، روابط خانوادگی، روابط مدرسه ای و روابط اجتماعی) موثر بوده است.( p</005) ،آموزش مهارت های اجتماعی بر مهارت های ارتباطی و دو بعد ( مهارت کلامی و مهارت بازخورد) موثر بوده است.(p</008) ولی بر بعد مهارت شنود موثر نبوده است. در نهایت یافته ها گواه آن است که، آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر شهرکرد موثر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.