نقش معماری منظر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان (نمونه موردی: باغسازی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش معماری منظر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان (نمونه موردی: باغسازی) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش معماری منظر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان (نمونه موردی: باغسازی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش معماری منظر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان (نمونه موردی: باغسازی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش معماری منظر در طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان (نمونه موردی: باغسازی) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

رفتار اجتماعی مرتبط با محیط کالبدی است. تعاملات اجتماعی در متن محیط طبیعی- مصنوعی واقع می شود و از سوی دیگر انعکاس همین رفتار به جهان کالبدی باز می گردد. در باب تاثیر متقابل ساخت محیط بر رفتار و از طرف دیگر تدثیر الگوهای رفتاری و خواستگاه آن بر طراحی محیطی مناسب و قابل اعتناء دیدگاه هایی موجود می باشد، که در مجموع اهمیت تاثیر کیفیت فضا بر رفتار تاکید شده است. میان فرد و محیط اطراف او، روابط مختلفی وجود دارد. یعنی انسان در رابطه با محیط اطراف خود باید به اهمیت و معنای اشیا مختلف پی برده و نوع عکس العمل و نحوه کارکرد با آنها را به دقت بیاموزد. این موضوع در باغسازی، عناصر طبیعی و مصنوعی به طرز ویژه ای متناسب با حواس پنجگانه انسان طراحی و مستقر شده است. انسان هم نیازمند به طبیعت موجود در باغ است. وجود طبیعت و باغ در محیط زندگی بر ارتقاء بهداشت روان فردی و جمعی جامعه تاثیر می گذارد. در مبانی طراحی شهری همواره به کودک به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار نگریسته می شود. کودکان نیازمند محیط هایی هستند که آنان را مخاطب قرار دهد و به چالش وادارد. از این رو آماده سازی محیط های باز برای کودکان به عنوان شهروندان و سازندگان آینده از اهمیت ویژه برخوردار است. در این راستا با تکیه بر روش تحقیقی تحلیل محتوا، برخی از مطالعات رشد کودکان و فرایند طراحی فضاهای باز در فضاهای آموزشی بررسی شده و چنین استنتاج می شود که مشارکت مستقیم کودکان در خلق فضای آنان، افزون بر ایجاد تمایل بیشتر به حضور و تعامل در محیط، امکان رشد جسمی، ذهنی، اجتماعی، استعدادها و خلاقیت آنان نیز فراهم گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.