بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

در این تحقیق، رابطه بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسیقرار گرفته است. در این پژوهش، از حاشیه سود خالص، دفعات گردش موجودی کالا، دفعات وصول حساب های دریافتنی و شاخص لرنر تعدیلشده به عنوان شاخص های معکوس از رقابت در بازار محصول استفاده شده است. همچنین، از مقادیر منفی خطاهای مدل سرمایه گذاری تهرانی وحصارزاده (۱۳۸۸ )به عنوان شاخص مستقیم از کم سرمایه گذاری استفاده شده است. در راستای پاسخ به سوال های تحقیق، یک فرضیه اصلی وچهار فرضیه فرعی تدوین و با انتخاب ۷۱شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی ده ساله، ۱۳۸۵الی ،۱۳۹۴آزمون شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و برای آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیون خطی چندگانه با داده هایترکیبی استفاده شده است. نتایج فرضیه های تحقیق حاکی از آن است که، بین حاشیه سود خالص، دفعات وصول حساب های دریافتنی و شاخصلرنر تعدیل شده با کم سرمایه گذاری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین، بین رقابت در بازار محصول و کم سرمایه گذاری رابطه منفی ومعنیداری وجود دارد. با توجه به این یافته ها میتوان گفت که، افزایش در رقابت بازار محصول می تواند نقش موثری در کاهش کم سرمایه گذاریداشته باشد. به بیان دیگر، این پژوهش بیان میدارد که در یک محیط بیشتر رقابتی (غیرمتمرکز) کم سرمایه گذاری شرکت ها کاهش می یابد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.