بررسی رابطه شرایط روانی کلاس با کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه شرایط روانی کلاس با کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه شرایط روانی کلاس با کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه شرایط روانی کلاس با کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه شرایط روانی کلاس با کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه شرایط روانی کلاس و کیفیت یادگیری دانشجویان در دانشگاه گیلان است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه گیلان بودند که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای با توجه به حجم زیاد جامعه آماری ( ۷۲۰۰ نفر) حدود ۵% از دانشجویان و از طریق روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. تعداد ۳۶۰ نفر انتخاب و از بین ۳۶۰ پرسشنامه توزیع شده در بین رشته های مختلف تعداد ۳۵۷ پرسشنامه تکمیل و بازگشت داده شد. همچنین تعداد ۳۵ عضو هیات علمی (حدودا ۱۰%) از کل اعضاء هیات علمی دانشگاه گیلان در این تحقیق برای انجام مصاحبه مشارکت داشتند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه بوده است. در این تحقیق از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است.تجزیه و تحلیل یافته ها نشان می دهد که در همه موارد فرض های رد و فرضیه های تحقیق با ۹۵ % اطمینان مورد تایید قرار گرفتند. همچنین در تجزیه و تحلیل مصاحبه با استادان که سوالات به گونه ای با فرضیه های اصلی تحقیق مرتبط بوده است تاکید فراوانی بر تاثیر عوامل موثر بر شرایط روانی و روانی کلاس بر کیفیت تدریس و یادگیری شده است. در واقع باید گفت رابطه بین محیط روانی کلاس و مولفه های آن (مشارکت دانشجویان در کلاس، برقراری ارتباط بین دانشجویان و استاد، حمایت استاد از دانشجو، آشنایی دانشجویان با وظایف یادگیری) و کیفیت یادگیری رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد؛ ولی بین رقابت بین دانشجویان با کیفیت یادگیری آن ها، رابطه ای مشاهده نشد. در خاتمه تحقیق با توجه به مهم بودن شرایط روانی کلاس در جریان یادگیری و با توجه با یافته های تحقیق توصیه و پیشنهادات لازم ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.