رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه اختلالات شخصیت با عوامل حمایت کننده فردی خودپنداره و عزت نفس در دانش آموزان دبیرستانی استان آذربایجان غربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه اختلالات شخصیت با عوامل حمایت کننده فردی خودپنداره و عزت نفس در دانش آموزان دبیرستانی استان آذربایجان غربی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه اختلالات شخصیت با عوامل حمایت کننده فردی خودپنداره و عزت نفس در دانش آموزان دبیرستانی استان آذربایجان غربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه اختلالات شخصیت با عوامل حمایت کننده فردی خودپنداره و عزت نفس در دانش آموزان دبیرستانی استان آذربایجان غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه اختلالات شخصیت با عوامل حمایت کننده فردی خودپنداره و عزت نفس در دانش آموزان دبیرستانی استان آذربایجان غربی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

مقدمه: اصطلاح طرحواره برای اولین بار توسط آدلر در سال ۱۹۲۹ به کار رفت. طرحوارههای ناسازگار اولیه درشکلگیری و گسترش بسیاری از مشکلات روانشناختی هم چون اختلالهای شخصیت، افسردگی مزمن و اختلالهای اضطرابی نقش دارند(یانگ، ۱۳۸۴؛ پلتز و همکاران، ۲۰۰۲؛ ماسون و همکاران، ۲۰۰۵ .(یانگ (۱۹۹۰ (استدلال میکند کهطرحوارههای ناسازگار اولیه باعث تحول و رشد اختلال شخصیت میشوند. این طرحوارهها ممکن است در دوران اولیه کودکی از طریق تجارب منفی با افراد مهم زندگی به وجود آیند. روش پژوهش: جامعه آماری و نمونه مورد مطالعه: از بین دانشآموزان مقطع دبیرستانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۸ – ۱۳۸۷ در یکی از مدارس سطح استان به تحصیل اشتغال داشتند۴۰۰ دانشآموز دبیرستانی بر اساس روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و آزمونهای شناخت درمانی اختلالات شخصیت و فهرست عوامل حمایت کننده فردی بر روی آنها اجرا شد. یافتههای پژوهش: با توجه به نتایج رگرسیون گام به گام متغیرهای محرومیت عاطفی (۳ درصد)، ایثار (۵ درصد)، آسیبپذیری (۶ درصد)، گرفتاری (۷ درصد)، شرم و نقص (۸ درصد) و بیاعتمادی (۱۰ درصد) خود پنداره را در دانشآموزان دبیرستانی تبیین میکنند. و همچنین شرم و نقص (۵ درصد) و محرومیت عاطفی (۸/۷ درصد) واریانس عزتنفس را در دانشآموزان دبیرستانی تبیین میکنند. بحث و تفسیر: تغییر در عزتنفس دختران و پسران بستگی به جامعهای دارد که در آن زندگی میکنند و همچنین شرایط تحصیلی و اجتماعی و اقتصادی و سنی که آزمون بر روی آنها اجرا شده است که همهی آنها میتوانند تاثیرات عمیقی بر عزتنفس و خود پنداره داشته باشند. در ادامه به محدودیتهای پژوهش اشاره و پیشنهاداتی در این زمینه ارایه شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.